WSJ: Ca investitie, Internetul este mort

WSJ: Ca investitie, Internetul este mort

In cadrul unui editorial publicat in The Wall Street Journal, James Altucher afirma ca Internetul este un domeniu mort din punct de vedere investitional.

(…)Fugiti mancand pamantul atunci cand se pune problema de a va sfatui clientii sa investeasca in Internet. Zilele marjelor infinite de pana la 1000% castiguri in productivitate au trecut. Astazi, companiile de internet ar trebui tratate, in cel mai bun caz, asemeni companiilor de utilitati, care au fost cumparate la de 10 ori profitul si apoi vandute la de 13 ori profitul. Dar, chiar si asa, nu sunt sigur ca as acorda Internetului acelasi respect pe care il acord sectorului de utilitati.

Nu ma intrebati doar pe mine. Intrebati-i  pe cei mai buni. Nimeni nu isi poate imagina un model de business. Time Warner ar trebui mai degraba sa isi mentina mostenirea in media traditionala – precum revista People – decat sa investeasca in AOL, una dintre cele mai mari companii de Internet. Iar News Corp tremura cu intregul sau business pe Internet cand se gandeste la viitorii pasi pe care ii are de facut cu MySpace. Microsoft a cheltuit miliarde in strategii de Internet care nu i-au adus ca profit nici macar o centima. Si chiar pana si Google pare incapabil de un alt model de business in afara celui in care s-a impleticit in 2001, cand a cumparat Applied Semantics, care are acea particica de software numita AdSense. Cat despre noii veniti: Twitter si Facebook inca se taraie in cautarea profitului, in pofida bulei de aer oferite de cresterea numarului de utilizatori.

Urmariti filmul. Intregul editorial il gasiti aici.

Mai multe insemnari din sectiunea: Marketing
Mai multe insemnari despre:

Abonare:

Poti citi insemnarile de pe acest blog prin RSS (click aici) sau te poti abona prin email (click aici).

3 comentarii la “WSJ: Ca investitie, Internetul este mort”

  1. Pentru Americani e posibil ca piata sa fie un pic cam saturata. Dar internetul o va duce bine mult timp de acum in colo.
    Facebook a crescut de la 200 mil in aprilie la 250 acum. Deci inca se poate.
    Mai pot aparea oricand inovatii, mai ales ca este domeniul care a evoluat cel mai mult in ultimii ani, care a adus constant lucruri noi.
    Noi ducem lipsa de multe “servicii” de care vorbesc ei.
    Avem o rata inca mica de penetrare a internetului raportata la populatie, mai ales daca comparam cu piata de telecom.

    Daca ei se plang acum, inseamna ca noi mai traim linistiti 3-5 ani, oricum suntem in urma lor.

  2. Investitia in internet nu prea mai are valoare deoarece multa lume in ziua de azi fac cel putin o investitie in internet…cei care au apucat la inceput si au facut miliarde de dolari acum nu mai au acelasi profit…..

  3. Sorin, si parerea ta? Despre .ro, bineinteles.

Scrie un comentariu:

Poti folosi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>