@Sorin Tudor | 3 November 2014
Etichete: Alegeri, Online, retele sociale.
România, noiembrie 2014. În anul în care copiii, părinții și chiar bunicii “se dau cu toții pe rețelele sociale”, candidatul independent Monica Macovei, “preferata internetului”, obține (potrivit exid-poll-urilor), aproximativ 5% din voturi.
Este, dacă vreți, încă o dovadă despre puterea internetului românesc în viața reală. Nesusținute “de offline” (în acest caz de o structură teritorială de partid), declarațiile de atașament din online au rămas doar la nivel de like și share, transformându-se (mult) prea puțin în acțiuni concrete (voturi).
Desigur, într-o lume mai bună, am fi putut forța puțin lucrurile și să spunem că, spre deosebire de doamna Macovei, domnul Tăriceanu și-a obținut procentele prin intermediul televizorului și astfel să riscăm o comparație. În realitate, domnul Tăriceanu a beneficiat și de alte ajutoare, prin urmare comparația ar fi cu mult prea forțată și fără relevanță.
Câteva mituri, câteva grafice și câteva lucruri la care să ne (mai) gândim. După o așteptare lungă cât întreaga istorie a internetului [...]
Cum este afectată social media autohtonă de criza economică? De ceva vreme tot imi ajung pe la urechi vești (și zvonuri) despre "parașutarea" [...]
Nu cu foarte mult timp în urmă, spațiul Web 2.0 era dominat de bărbați. Astăzi, utilizatorul tipic este femeie. Cel puțin așa rezultă din [...]
Vlad Ursulean semneaza in Romania libera o ancheta jurnalistica muncita: "Timp de doua saptamani am fost postac de partid. Am primit in fiecare zi [...]
Zilele trecute am acordat un interviu Hotnews.ro. Un interviu in care vorbesc despre actuala campanie electorala si, nu in ultimul rand, despre modul [...]