@Sorin Tudor | 8 August 2008
Etichete: Alegeri, Blogosfera, Online, Strategii.
Prin capul unora inca mai bantuie ideea ca un strateg politic venit de aiurea este, musai, mai valoros decat un strateg politic autohton. De e mai bun? Pentru ca s-a nascut in Aiurea (de preferat Aiurea de Vest sau Aiurea de Nord) si are buletin de Aiurea.
In realitate adevarul e simplu: strategii politici made in Aiurea isi dau cu stangul in dreptul la fel de grandios ca strategii mioritici si isi se bat cu pumnul in piept la fel de rasunator, iar singurul avantaj palpabil pe care unii il pot aduce (in cazuri punctuale si bine definite) este “relationarea” externa.
Iata, spre exemplificare, ultima gaselnita a strategilor americani in ceea ce priveste folosirea web 2.0 in campania electorala:
Prin intermediul site-ul oficial, John McCain isi invita simpatizantii sa posteze pe blogurile politice mesaje predefinite si apoi sa trimita staffului de campanie linkul spre comentariile cu pricina pentru a castiga… puncte de loialitate!
Punctele de loialitate ar urma sa fie preschimbate apoi pe carti cu autograf, locuri preferentiale la evenimentele de campanie sau calatorii cu autobuzul de campanie. Un soi de Astroturfing – pentru a folosi si eu limbajul Aiurea.
Rezultatul? Cititi cateva opinii de bun simt in The Washington Post.
Iar apoi ganditi-va ca, poate, nu e cazul sa va dati ochii peste cap in fata oricarui specialist venit de Aiurea…
Da, web 2.0 a distrus - in sfarsit! - monopolul politic. Iar vestea este chiar si mai buna: de data aceasta lucrurile se intampla chiar aici, in [...]
Astazi, de la 21.30, sunt invitat la TVR 2 unde, in cadrul Orei de stiri, voi vorbi despre politica si wordle (sau, mai exact, despre politica [...]
Strategiile online aplicate de politicieni incep sa se confunde din ce in ce mai mult cu prezenta in blogosfera. Sigur, fata de siteurile care doar [...]
Tudor Chiuariu are videoblog. Primul videoblog din blogosfera politica, se lauda el. Sigur, de laudat cu videobloguri s-au mai laudat si alti [...]
Vlad Ursulean semneaza in Romania libera o ancheta jurnalistica muncita: "Timp de doua saptamani am fost postac de partid. Am primit in fiecare zi [...]
10:52 am
Uneori ar trebui sa luam in seama specialistii din extterior! Am putea descoperi lucruri interesante, strategii noi. Cred ca un foarte bun profesionist in imagine si comunicare trebuie sa manifeste un spirit deschis, non-autosuficient.