Strategii politici si internetul

Sorin Tudor@ | 8 August 2008
Etichete: , , , .

Articol »

Prin capul unora inca mai bantuie ideea ca un strateg politic venit de aiurea este, musai, mai valoros decat un strateg politic autohton. De e mai bun? Pentru ca s-a nascut in Aiurea (de preferat Aiurea de Vest sau Aiurea de Nord) si are buletin de Aiurea.

In realitate adevarul e simplu: strategii politici made in Aiurea isi dau cu stangul in dreptul la fel de grandios ca strategii mioritici si isi se bat cu pumnul in piept la fel de rasunator, iar singurul avantaj palpabil pe care unii il pot aduce (in cazuri punctuale si bine definite) este “relationarea” externa.

Iata, spre exemplificare, ultima gaselnita a strategilor americani in ceea ce priveste folosirea web 2.0 in campania electorala:

Prin intermediul site-ul oficial, John McCain isi invita simpatizantii sa posteze pe blogurile politice mesaje predefinite si apoi sa trimita staffului de campanie linkul spre comentariile cu pricina pentru a castiga… puncte de loialitate!

Punctele de loialitate ar urma sa fie preschimbate apoi pe carti cu autograf, locuri preferentiale la evenimentele de campanie sau calatorii cu autobuzul de campanie. Un soi de Astroturfing – pentru a folosi si eu limbajul Aiurea.

Rezultatul? Cititi cateva opinii de bun simt in The Washington Post.

Iar apoi ganditi-va ca, poate, nu e cazul sa va dati ochii peste cap in fata oricarui specialist venit de Aiurea…

Comentarii (1) »

  1. Ovidiu Bufnila

    Uneori ar trebui sa luam in seama specialistii din extterior! Am putea descoperi lucruri interesante, strategii noi. Cred ca un foarte bun profesionist in imagine si comunicare trebuie sa manifeste un spirit deschis, non-autosuficient.

    1.
  1. Succes si insucces in relatia cu presa | - Relatii Publice si comunicare online

Adresa email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

*

© 2006-2013 Sorin-Tudor.ro