Sustin: WebCultura.ro

Si Vantul incepe sa bata…

Sorin Tudor@ | 26 January 2007
Etichete: , , , , , , .

Articol »

Prin marketingul politic incepe sa se insinueze un vant usor. Deocamdata aproape de nebagat in seama. Doar deocamdata.

Intamplari

Ieri, citand Mediafax, Zoso anunta:

Cristian Tudor Popescu, directorul cotidianului Gandul, a incetat orice relatie contractuala cu Realitatea TV, pe fondul ultimelor declaratii din presa ale patronului postului, Sorin Ovidiu Vantu, declaratii care “denota implicarea sa in forta in politica”.

Astazi, Evenimentul zilei ne lamureste: decizia lui Cristian Tudor Popescu a fost cauzata de faptul ca

Sorin Ovidiu Vintu a declarat, luni, intr-un interviu acordat ziarului “Bursa”, ca nu ii place pe Traian Basescu si Adrian Nastase, dar ca ii admira pe Dan Voiculescu si Valeriu Stoica.

Intrebari

De ce reactioneaza asa Cristian Tudor Popescu? Nu e cam mult spus ca a admira doi politicieni si a nu place alti doi echivaleaza cu o “implicarea in forta in politica”?

Mai ales ca, urmare a aventurilor sale post-FNIste, Vantu si-a recunoscut indatorarea fata de Voiculescu (pentru spatiul de emisie acordat de Tuca Show), iar de PNL-ul lui Valeriu Stoica il leaga simpatii mai vechi.

Coincidente

Tot ieri, Iulian Comanescu publica un interviu cu Cristi Sima, unul dintre patronii HotNews. De retinut:

Cristian Sima: Pai si pe Dinescu, si pe CTP i-a pacalit, i-a cumparat. Si nu se leaga nimeni de el… tre’ sa fii independent ca sa te legi de el… mai ales financiar.
Cristian Sima: Astia doi, plus Hurezeanu… Turcescu, Tatulici etc. s-au vindut si acum regreta… Vantu stie sa te faca sa semnezi, si daca nu citesti, regreti.

Iulian Comanescu: Am fost editor-sef la Realitatea TV. Bine, as putea sustine ca pe vremea aia, iunie-decembrie 2004, nu se “stia” că e Vantu la Realitatea. (…)Cel mai tare tragea de noi PSD atunci. Si trebuie sa admit ca Sergiu Toader, un tip cu care n-am avut o comunicare fenomenala – si probabil ca si Vantu – au cam tinut piept. Stii cum a iesit Realitatea TV din campania din 2004. Cu reputatia de singura televiziune independenta.

Cristian Sima: Nici Dinescu sau CTP-ul nu sint de condamnat… s-au condamnat singuri. Sau HotNews.
Iulian Comanescu: HotNews ce cauta in filmul asta? Stii foarte bine ca n-are nimic cu Vantu.
Cristian Sima: la HotNews nu intra vintul cit inca mai sint pe acolo.

Nedumeriri

Oare sa nu fie nici o diferenta din punct de vedere al “reputatiei” intre modul in care, in 2004, Realitatea TV a iesit din alegerile parlamentare si modul in care a iesit din alegerile prezidentiale?
Oare sa fie total false zvonurile care spun ca, macar o companie de marketing politic a folosit HotNews pentru “diseminari si filtrari” ale stirilor despre PSD (sau mai exact despre o anume grupare din PSD)?
Oare sa nu existe nici o farama de adevar intre zvonurile care spun ca, organizatii care supravietuiesc prin banii veniti dinspre Sorin Ovidiu Vantu au desfasurat, punctual, “campanii de influentare a tendintelor colective”?

Fireste, sunt doar zvonuri. Si pot fi neadevarate. Chiar si numai pentru faptul ca, intre diverse persoane se pot face speculatii pe seama unor legaturi, dar nu se pot gasi contracte doveditoare ale acestor presupuse legaturi.

Marketing politic
In decembrie anul trecut a luat fiinta Asociatia Romana de Marketing Politic. La doar cateva zile distanta, Revista presei de la Realitatea TV a inclus o noua rubrica: “Bursa ziarelor”. O rubrica in care actorilor politici si partidelor li se dau note, in functie de aparitiile in media, dupa o grila ramasa necunoscuta publicului. Sursa datelor? ARMP.

Citesc pe politicalmarketing.ro, site-ul ARMP:

Agentia de Rating Politic este un proiect al ARMP realizat impreuna cu o firma de consultanta politica. (…)Agentia de Rating Politic va realiza rapoarte zilnice si saptamanale ce vor urmari fie indicatori special construiti pentru a urmari evolutia vietii politice, fie anumiti actori in evolutia lor structurala la nivelul vietii politice.

Si mai departe:

Intr-o etapa secundara vor fi prezentate solutii ce pun in relatie masurarea mesajului emis in mass-media cu opinia masurata in cercetari de opinie si comportament, pentru a intelege influenta pe care o exercita mijloacele de comunicare publice asupra alegatorilor.

Moment in care, ne intrebam ce si cine este ARMP. Si aflam unele raspunsuri:

Asociatia Romana de Marketing Politic – ARMP este o initiativa a lui Cristian Andrei – consultant politic, Gabriel Sebe, doctor in sociologie si lector in stiinte politice, si Andrei Pop, consultant politic. (…)ARMP a fost infiintata in 2006 si il are ca Presedinte pe Cristian Andrei.

Pe Gabi Sebe il cunosc, este un foarte bun profesionist (iar daca algoritmii au ramas cam aceiasi, “Bursa ziarelor” are la baza informatii cel putin decente). Despre ceilalti, recunosc, nu stiu mai nimic. Fapt ce face cu atat mai interesante urmatoarele intrebari:

Pe ce baze este fundamentat contractul cu Realitatea TV?
Care este “firma de consultanta politica”?
Si, data fiind existenta unei firme, ce relevanta mai are o “asociatie de marketing politic”?

Dupa cum spuneam, prin marketingul politic incepe sa se insinueze un vant usor. In timp ce noi visam la o lume mai buna. Nu-i asa, Dragos?

Comentarii (1) »

  1. Dragos Dehelean

    Mai precis - cea mai buna dintre lumile POSIBILE :)

    Oricum, Sorin, mersi mult pentru sintezele astea. Cateodata, cand te ia "valul capitalismului" e foarte util sa te tina cineva la curent cu lucrurile importante.

    1.

Adresa email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

*

© 2006-2011 Sorin-Tudor.ro