(Fragmente din articolul publicat pe site-ul Romanian PR Award)
(…)Cine trebuie sa scrie blogul companiei? Instinctiv, oamenii de comunicare vor considera ca ei sunt cei indreptatiti sa o faca. Iar argumentele care pot fi aduse in favoarea unei astfel de situatii sunt numeroase.
In acelasi timp, insa, exista numeroase voci care sustin ca blogul companiei ar trebui sa fie scris chiar de catre CEO. In definitiv, acesta poate oferi cele mai pertinente informatii privitoare la companie, la produsele si la planurile ei de viitor. Succesul de care se bucura o parte dintre blogurile scrise de manageri i-ar putea indreptati pe multi sa traga aceasta concluzie. O concluzie care se poate dovedi pripita.
Un CEO trebuie sa-si canalizeze energiile in primul rand pe planificarea strategica si pe miscarile tactice ale companiei in camp concurential si nu sa-si consume timpul pentru a comunica mesajele companiei sau pentru a-si “inspira” angajatii. Oricare ar fi marimea companiei, un CEO are sarcini mai importante decat aceea de a scrie pe blog.
(…)La toate acestea se adauga, fireste, problema “securitatii informatiilor” si a potentialului de criza pe care compania si l-ar asuma: o remarca din cadrul unei insemnari poate fi cauza unei adevarate crize comunicationale nu atat prin continutul sau, ci prin simplul fapt ca acela care a facut-o ocupa functia de CEO.
(…)Cu toate acestea, departe de mine gandul de a spune ca un CEO ar trebui sa stea departe de blogul companiei. In definitiv, daca avem de a face cu un CEO care dovedeste talent comunicational, este benefic pentru organizatia pe care o reprezinta sa se exprime pe blogul acesteia.
(…)Cine ar trebui sa scrie blogul companiei? Cred ca formula de succes este aceea a unui blog de echipa. Un blog care se va bucura de un succes si mai mare daca va fi sustinut de blogurile individuale ale angajatilor.
Bloguri individuale ale angajatilor? Aici avem de a face cu o alta fateta a discutiei. O fateta data de tendinta de a integra blogurile personale ale angajatilor in cadrul politicii de comunicare interna a companiei.
(Articolului integral poate fi citit aici.)