@Sorin Tudor | 15 May 2009
Etichete: Comunicare, Online, Strategii.
Saptamana trecuta, PRWeek prezenta “cazul Volvo”. Pe scurt:
Volvo decis sa incredinteze bugetul de PR digital, strategie pe zona social media si SEO unei agentii de media (MindShare) si nu unei agentii de PR. Compania si-a motivat decizia prin incapacitatea agentiilor de PR de a fi eficiente (exemplu: incapacitatea de a influenta, prin SEO, page rank-ul brandului).
Agentiile de PR au reactionat cat se poate de melodramatic prompt,
Agentiile de media au auzit ca exista social media si si-au spus: “putem cumpara asta!”. (Mat Morrison, Porter Novelli)
Trebuie sa ne educam clientii. (…)Daca nu vom face asta este foarte probabil ca, in cinci ani, industria PR sa nu mai existe. (Katy Howell, Immediate Future)
iar PRWeek ne lasa sa tragem concluzia dintr-o insiruire de cifre: 87% dintre sesiunile web incep cu o cautare; 40% sansa ca un utilizator sa viziteze un site daca acesta este situat pe prima pozitie in Google; 66% dintre utilizatori nu au incredere in listarile platite din motoarele de cautare; se estimeaza ca 55% dintre companiile din UK isi vor mari bugetul destinat SEO.
PR 2.0? LOL!
PR-ul nu se simte prea bine. O tot spun din 2006. Am spus-o si la Olimpiadele Comunicarii, pe 27 aprilie. In prezentare, il citam pe Michael Palmer – Tehnologiile new media sunt doar noi “ustensile” pe care comunicatorul trebuie sa le foloseasca. - atragand atentia ca, folosite neadecvat, noile tehnologii nu conduc la Comunicare 2.0, ci la la Comunicare 0.0.
“Comunicare doi de zero. Nula. Nimic. Nicio sansa. Niciodata.”
“Cazul Volvo” nu face decat sa confirme ca magnificul PR 2.0 – super-eroul care trebuia sa salveze o industrie careia i se trageau clopotele – este mort din fasa. Si, partea cea mai amuzanta trista: campania de PR pentru funeralii este facuta tot de agentiile de advertising…
Concluzii?
VOICE OF JUDAS
Tell me what you think about your friends at the top.
Who’d you think besides yourself’s the pick of the crop?
Buddah, was he where it’s at? Is he where you are?
Could Mahomet move a mountain, or was that just PR?
Mediafax a lansat astazi Informatie fara limite, o campanie prin intermediul careia clientii Mediafax si bloggerii vor avea acces liber, pentru doua [...]
Nu imi dau seama care ironie este mai mare: ca intregul scandal creat in jurul banilor cheltuiti anapoda de catre Ministerul Tineretului si Sportului [...]
Cred ca prima editie a Re:Seminar reprezinta inceputul unui succes. Pentru ca Re:Seminar a dovedit ca este mai mult decat un eveniment "despre [...]
Am promis ca prezentarea mea de la Olimpiadele Comunicarii va fi disponibila in curand pentru download. Ei bine, de astazi nu numai ca o puteti [...]
Asa cum va spuneam aici, prezentarea mea la Olimpiadele Comunicarii s-a numit simplu: Comunicare 2.0 vs Comunicare 0.0. Aceia dintre voi care [...]
11:16 am
Simpla folosire a unor ustensile nu garanteaza succesul. Daca cel care comunica nu are un planning ok si face doar pentru ca e in trend sa foloseasca anumite tool-uri, eficienta va fi zero. Problema e ca putini imbratiseaza filosofia ca un lucru bun e un lucru bine facut.