@Sorin Tudor | 22 July 2008
Etichete: Jurnalism, Strategii.
Ne-am obisnuit sa credem ca toate lucrurile rele s-au adunat “la noi”. Iata, insa, cum stau lucrurile “la ei”:
- 49% dintre americani cred ca jurnalistii vor incerca sa-l ajute pe Obama sa castige alegerile (cu 5% mai multi decat luna trecuta);
- doar 14% cred ca jurnalistii il vor ajuta pe McCain;
- 45% cred ca jurnalistii vor ascunde informatii daca acestea ar prejudicia candidatul pe care ei il sustin;
- 50% considera ca jurnalistii prezinte economia tarii mai rau decat realitate;
- 30% dintre americani cred ca un jurnalist prietenos este mai valoros decat a strange o multime de donatii in campania electorala.
Conform datelor Rasmussen Reports pentru luna iulie.
Vlad Ursulean semneaza in Romania libera o ancheta jurnalistica muncita: "Timp de doua saptamani am fost postac de partid. Am primit in fiecare zi [...]
Recunosc: din pricina lipsei de timp, nu mai ajung sa citesc tot ceea ce imi propun. Si, prin urmare, s-ar putea ca la mine sa ajunga doar o parte a [...]
In timp ce politica noastra este plictisitoare si paguboasa, americanii incearca sa se distreze: de Valentine’s Day, republicanii au lansat [...]
Vizionari din toate colturile lumii se ingramadesc sa prooroceasca sfarsitul presei scrise si supravietuirea ziarelor doar in mediul online. Se poate [...]
In nebunia generala privind "salariile primite de la stat", Antena 3 ii cauta la buzunare pe consilierii lui Basescu si vine cu un exemplu de [...]
5:12 pm
Ok, este un studiu despre perceptia americanilor asupra presei. Dar ar fi interesant de facut un studiu referitor la influentele concrete ale jurnalistilor americani asupra electorarului american / procentelor lui Obama / McCain. Dat fiind ca sunt atat de multi circumspecti in randul celor intervievati, sunt convins ca influenta nu este mare, desi se arunca tone de dolari spre media americana.
Dar ar fi poate si mai interesant de facut un studiu asupra influentei mass-media romanesti asupra campaniilor / alegerilor mioritice. Cred ca este mult mai mare decat a celei americane, deoarece audienta e mai putin educata in ce priveste tehnicile de manipulare.
Dar acum, cu aparitia online-ului, se va afla mai usor poate si in ce consta manipularea. Bineinteles, daca apare vreo "voce etica"...
9:22 pm
P.S.: Electorii romani sunt "constienti" de faptul ca presa nu poate afecta preferintele politce (daca esti de dreapta, nu te face o campanie de presa de stanga). Este adevarat, dar autosuficienta este o capcana. Campaniile media pot influenta decisiv prezenta la vot a electorilor. Asa ca, nu va lasati "inmuiati"!