@Sorin Tudor | 25 May 2009
Etichete: Alegeri, Online, Strategii, Voiculescu.
Dan Voiculescu si-a facut blog si a pornit la cucerirea electoratului online. Sau, mai corect spus, la cucerirea tinerilor prin intermediul mediului online.
Fireste, blogul nu mai este de mult o noutate pentru politicienii romani: de la Elena Basescu la Elena Udrea, de la Mircea Geoana la Adrian Nastase si de la Calin Popescu Tariceanu la Bogdan Olteanu, mai toti politicienii cat de cat importanti au blog. Si, aproape obligatoriu, mai toti candidatii. Pentru ca, intr-o Romanie a superficialitatii, blogul a devenit un soi de moda electorala: te lauzi cu el in campanie si, daca tot n-ai inteles cum se foloseste, il abadonezi imediat dupa alegeri.
Majoritatea politicienilor procedeaza asa. Si, probabil, aceasta este si una dintre cauzele pentru care tinerii nu se arata prea interesati nici macar de blogurile politicienilor – putini la numar – care continua sa fie prezenti in mediul online si in perioada dintre alegeri. Alte motive, tot probabil, sunt limbajul politicianist, promisiunile neindeplinite vreodata, scandalurile fara noima, incercarile grosolane de manipulare. Iar lista ar putea continua, aproape la nesfarsit.
Dar, sa revenim la Dan Voiculescu. Ei bine, politicianul care in urma cu un mandat prezidential poza langa Traian Basescu cu aerul tafnos al unui aristocrat britanic, imbraca pe blog haina unui personaj debordand de umor. Un personaj „haios” care stie sa foloseasca perfect autoironia – „Va propun o afacere (deh, prima vocatie nu se uita): vand doua spatii de publicitate pe blogul meu contra 300 de euro” – si ironizarea – „Avand in vedere criza de pe piata media, orice publicatie, radio, televiziune sau site din trusturile lui Dinu si S.O.V. beneficiaza de un discount de 20%”. Un personaj care, folosind limbajul tinerei generatii, nu ezita sa se autointituleze „Cool Mogul”.
Din punct de vedere strategic, echipa care il consiliaza pe Dan Voculescu merita felicitari. Intr-o tara in care politicienii sunt perceputi a fi „toti o apa s-un pamant”, umorul poate fi privit ca un avantaj competitiv, iar autoironia poate face uitate pacate mai vechi. Cel putin asa arata calculul strategic. Ramane de vazut daca acesta va fi girat de realitate.
(Editorial publicat in Evenimentul Zilei)
Vlad Ursulean semneaza in Romania libera o ancheta jurnalistica muncita: "Timp de doua saptamani am fost postac de partid. Am primit in fiecare zi [...]
Zilele trecute am acordat un interviu Hotnews.ro. Un interviu in care vorbesc despre actuala campanie electorala si, nu in ultimul rand, despre modul [...]
Ieri, in cadrul unui articol publicat in Business Standard, Dragos Stanca, Managing Director F5 Realitatea-Catavencu, afirma ca, in opinia lui, [...]
“Niciunul dintre candidaţi nu pare să fi înţeles lecţia pe care a oferit-o campania lui Obama: mediul online este un mijloc prin intermediul [...]
Cat dezinteres poate naste politica din tara asta daca (aproape) nimeni numai e in stare sa sesize lucruri dintre cele mai simple? Pe scurt: ca [...]
3:13 pm
Intr-adevar da bine sa fii amuzant, dar parca e prea clar ca nu el scrie si pana la urma nu asta e farmecul blogului? Sa il scrii tu.
Mie personal imi place blogul lui AN, a reusit sa imi schimbe putin parerea despre el (desi tot nu l-as vota).