Nu cu foarte mult timp în urmă, spațiul Web 2.0 era dominat de bărbați. Astăzi, utilizatorul tipic este femeie.
Cel puțin așa rezultă din cel mai recent raport Nielsen: femeile cu vârste cuprinse între 18 – 34 de ani reprezintă segmentul având cea mai mare concentrație pe bloguri și rețelele sociale. Și, dacă tot am pomenit de rețelele sociale: femeile care acceseaza conținut video pe rețelele sociale sunt mai numeroase, însă, în ceea ce privește timpul alocat conținutului video, bărbații privesc mai mult. 😉 Pe de altă parte, în timp ce femeile preferă facebook, bărbații par a prefera LinkedIn.
Alte câteva date interesante: 53% dintre membrii rețelelor sociale urmăresc un brand, față de doar 32% care urmăresc o vedetă (!!!); față de anul trecut, tumblr.com aproape că și-a triplat numărul de vizitatori unici; 40% dintre utilizatori acceseaza retelele sociale de pe telefoanele mobile.
Sigur, datele sunt valabile pentru SUA, însă, cum trăim în satul global, e clar că trendurile pentru România se regăsesc între aceste date. Întregul studiu poate fi accesat aici.