Luni, 18 mai, incepand cu ora 10:00, la Palatul Parlamentului, Sala “Nicolae Iorga”, au loc Prezentarile de la Proba de Comunicare Politica.
Intr-o campanie electorala care abunda de mesaje electorale hilare (iar cand spun mesaje electorale hilare, chiar e vorba de mesaje electorale hilare) sunt sigur ca echipele participante vor demonstra macar un lucru: ca si-au luat brief-urile cu mult mai in serios decat isi iau in serios actualii candidati propriul electorat.
Multa bafta tuturor!
da ok..castigi cu noi promisiuni daca cele vechi(chiar clientu zicea) n’au fost satisfacute?cine mai crede?chiar mi’a placut filmuletu doar ca am impresia ca lipseste ceva Anda.
Goebels au avut o tema foarte grea si s’au descurcat f bine bravo lor.insa am fost exasperat de cate teasinguri si swoturi am auzit per total..dar nu e vina nimanui aici
Ah da,ma scuzati ca nu m’am prezentat.fac parte din echipa gradient.poate cine are o parere despre noi oricat de rea sau buna ar fi ea..oricum ar fi chiar sunt curios cum vad altii.
bafta tuturor, ne vedem vineri:)
Constat ca echipa Puzzle nu a trecut neobservata :))) In principu, acesta era si scopul. Stiam ca toata lumea va fi obosita si plictisita pe final si am vrut sa facem altceva, am vrut sa fim creativi. Filmuletul a fost dublat de un dosar cu o campanie foarte serioasa facuta ca la carte care continea de la planul GANTT pana la afisele si scrisoarea – invitatie pe care Clientul nostru o va trimite pensionarilor.
Apropo, campania noastra chiar va fi aplicata, si ruolata cu frizerie mobila, si rulota cu servicii de consiliere juridica sau asistenta medicala, dar si Clubul Galatenilor cu serate dansante si proiectii de film. E adevarat, mai putin partea cu locurile de veci, in rest ideile vor fi puse in practica, noi am lucrat pentru o campanie reala, nu una fictiva, nu stiu cate dintre echipele prezente au facut acest lucru. Dar despre asta cred ca a vorbit si clientul nostru la prezentare.
Iar daca am facut altfel de campanie este tocmai pentru ca vrem sa aratam ca o campanie se poate face si altfel decat cu acelasi tip de slogan si mesaj, iar SWOT-ul, PEST-ul, GANTT-ul si alte analize de genul acesta, foarte utile de altfel, dar care pot fi pastrate pe hartie si nu afisate de zeci de ori. Noi am prezentat campania si nu cum am facut campania.
Cu toata consideratia,
Echipa Puzzle
Concluzia mea legata de prezentarile publice este destul de sintetica:o fixatie( freudiana) legata de sexulitate mascata si 2.patetism dus in extremis si care, in mod cert, nu substituie o gandire strategica. In legatura cu recurenta mesajelor de tipul” vreo sa o faci” sau variatiuni pe tema, cred ca nu pot fi acuzate echipele, miza lor fiind un mesaj care sa le diferentieze.Nu cred ca s-au asteptat sa isi auda mesajul si din partea altor echipe.Cat despre patetism, sunt convinsa ca scopul acestei sectiuni nu este un scurt-metraj de tipul rasu’-plansu’, ci testarea realismului strategiei si validitatea\creativitatea unor mesaje ca insight.Mia mult, testarea abilitatii de a-ti expune ideile intr-un discurs coerent,nu regizarea acestei abilitati.Va spune un membru al echipei Goebbles, cea cu SWOT-ul si PEST-ul pe urbanism.Personal, cred ca cei mai buni au fost cei de la Les Mains Sales.Mult succes echipelor!
Intr-o anumita masura sunt de acord cu Oachesu` . Au fost prezentari publice sub nivelul celor de anul trecut, cu o nuanta insa: si brief.urile au fost diferite . Daca anul trecut erau despre “cum sa castigi o campanie electorala” , anul acesta trebuiau sa arate cum s.au gandit ei sa oblige cetatenii sa voteze, ce e ala urbanism european si de ce un lider al unui partid minoritar -si etnic pe deasupra- este lider de opinie pe acesta tema ( recunosc ..si eu am dat un search pe google inainte sa scriu comentariul,pt ca,sincer,habar nu am ce e aia urbanism), sau despre impozitul forfetar ( o tema de dreapta pur sange, intr.o tara dominata discursiv de greve ale sindicalistilor, salarii ale profesorilor si pensii marite )
Si cu toate acestea, echipele care au comunicat pe cele 3 brief.uri s.au detasat categoric de restul echipelor (fie ca vorbim de echipa care trebuia sa copieze campania lui Titus Corlatean de anul trecut, sa vada ce a mers prost si sa modifice punctual; fie cea a RObertei Anastase, care in viziune echipei invita tinerii medici si manageri la o shaworma in Vama-Veche; sau cea a Corinei Cretu,cu plasele de alimente, sau a lui Bogdan Ciuca, cu a sa strategie morbida de infrumusetare ante-mortem urmata de locuri paradisiace 🙂 )
In ceea ce priveste clipul melo-dramatic -de festival de film a la Zabrauti – nu asta era ideea . Ce ma intereseaza pe mine ca participant la prezentarile publice faptul ca voi ati dat un dosar complet juriului ? Exista o sectiune conexa concursului care se adreseaza celor din public .
Ori, daca ieu nu am primit dosarul juriului, cum as putea sa fac comparatia dintre voi si “pleiadea plictisitoare” de GANTT.uri cu care se mananca orice demers de comunicare .
Intre noi fie vorba, dosarele – in deplinatatea lor -nu sunt foarte relevante nici pentru cei care v.au notat.
1. o strategie de campanie nu poate fi niciodata echivalata cu actiuni de campanie si ma bucur ca majoritatea echipelor finaliste au inteles acest “detaliu”
2. mai important, consider eu, decat daca te-a retinut publicul sau nu este ce a retinut efectiv din prezentarea ta : fie ca este vorba despre impozitul forfetar care ucide afaceri sau absenteismul trecut in categoria bolilor grave si mai ales contagioase.Altii au mers pe colaj de melodii istet alese, bollywood si locuri de veci. Fraierii si-au pierdut timpul cu prezentarea de swoturi, strategii si bugete. Altii nu. Pentru ca , ce-i drept nu e nevoie sa explici cum ai ajuns la rezultatul final. Ca doar nu ai copiat de la vecinul de langa. Mizand pe un public avizat, sigur o sa intuiasca acesta strategia exhaustiva din spatele “show-ului”.
3. Cand stii ca un juriu format din 14 oameni in fata carora te inclini cu respect te privesc cu un ochi critic si iti vaneaza cele mai mici greseli/ scapari, tentatia de a alege calea usoara (si de a nu le vorbi) este mare. Felicit prin urmare echipele pentru curajul de a-si pregati (pentru unii-repeta) discursuri, in ciuda emotiilor inerente.
4. O campanie implementata nu inseamna o campanie reusita sau una cu care sa te mandresti. Si avem destule exemple mioritice.
In ceea ce priveste prestatia generala a echipelor tin in mod special sa felicit intr-o ordine aleatorie echipele : Goebbels, Les mains Sales, BiggerHeads si Iknow pentru prestatia din finala : strategie, creativitate si abilitati de comunicare.
aciditatea deloc subtila a unora imi da senzatia ca ne privesc de undeva de sus, foarte de sus..
cred ca emotii au fost in randul tuturor, iar daca unii au prezentato-persuadat mai bine, asta se vede in punctajul acordat criteriului respectiv.
cat despre spontaneitatea discursului sau mimarea ei, nu poti fi clever-catchy fara sa iti exersezi un pic in oglinda abilitatea asta “apriori”.
au fost proiecte bune, structurate, insa unele lucruri din dorinta de a fi speciale… au fost prea speciale.
succes tuturor pe viitor si pana una alta ne vedem vineri la dezmat.
oana – biggerheads.
Ma bucur sa citesc opinii la cald despre prezentarea echipei din care fac parte. Poti invata cate ceva de la oricine, atata vreme cat esti deschis la critici.
Am stiut ca prezentarea noastra este deosebita, asa am ales. Personal, am vrut ca spectatorul care vine la prezentari sa plece zambind si binedispus, nu plictisit de lungi siruri de litere si cifre.
Olimpiadele comunicarii este un concurs frumos, unul din putinele la care te poti face remarcat ca student in domeniul stiintelor politice. Nu vine nimeni sa te vada daca prezinti plictisitoare povesti, foarte profesioniste si seci. Fiecare echipa a muncit enorm, sunt convins, dar hai sa facem spectacol, sa aducem si pe altii sa ne vada, nu sa ne premiem intre noi. In sala erau majoritatea concurenti! Pentru Puzzle au venit 11 oameni sa ii sustina, pentru ca au vazut filmul, au ras si au zis ca mai vor o data sa-l vada.
Da, am fost excentrici, putin morbizi, ghinionisti si criticati. Dar la prezentarea noastra s-a ras. A fost o provocare sa incerci ceva distractiv dintr-un brief pentru pensionari.
Daca a ajuns in finala, banuiesc ca fiecare echipa stia reteta clasica a ceea ce trebuie facut pentru a castiga; am vazut asta din structura de campanie a fiecarei echipe. Puzzle a incercat sa fie altfel. Daca ati ras sau ati zambit, ne-a iesit.
Mircea
Echipa Puzzle