@Sorin Tudor | 17 August 2011
Etichete: facebook, Google, LinkedIn.
Despre ce este vorba. Pe 23 iulie, LinkedIn anunța că a introdus social ads, pe fondul unor modificări ale politicii privind protejarea datelor personale. Concret, numele utilizatorilor și imaginea lor de profil puteau fi utilizate în cadrul unor campanii de advertising, fără a le cere în vreun fel acordul. Da, exact: “modelul facebook”.
Pe 11 august, în urma valului de critici din partea utilizatorilor (feedback, dacă doriți să discutăm în termeni de PR), LinkedIn își revizuiește poziția, anunțând că, gata, vor pune “interesele membrilor înaintea advertisingului” și că anunțurile sociale nu vor arăta așa:
Toate bune și frumoase, doar că LinkedIn continuă să considere de la sine înțeles că ești de acord să îți folosească imaginea și numele pentru campaniile de advertising.
Acum, ce să zic? Personal, cred că un facebook e suficient. Și îl folosesc ca atare. Și cred că o clonă un Google+ e și el suficient. Și îl folosesc ca atare. De la LinkedIn am alte așteptări. Acestea fiind spuse, iată cum se debifează căsușa de mai sus:
1. Intră în contul LinkedIn; 2. Click pe numele tău (sus, în dreapta) și apoi pe “Settings”; 3. Click pe “Account” (în partea de jos a paginii) și apoi click pe “Manage Social Advertising“; Debifează căsuța “LinkedIn may use my name, photo in social advertising”.
1. Email Preferences. Click pe “Turn on/off partner InMail“. Debifează căsuțele dacă nu dorești ca partenerii de marketing ai LinkedIn să-ți trimită mesaje sau/și informații despre campaniile lor.
3. Groups, Companies & Applications. Click pe “Turn on/off data sharing with 3rd party applications“. Debifează dacă nu dorești ca datele tale să poată fi accesate de aplicații third party.
Nu cu foarte mult timp în urmă, spațiul Web 2.0 era dominat de bărbați. Astăzi, utilizatorul tipic este femeie. Cel puțin așa rezultă din [...]
Despre ce mai e "wow!" pe facebook și efectele acestui "wow!". Dacă e sâmbătă și afară e cald și frumos, nu trebuie să fii vreun specialist [...]
Dragi compatrioți, facebook v-a pregătit o supriză. Facebook a anunțat că va permite utilizatorilor să se declare donatori de [...]
Două rapoarte cu totul și cu totul științifice. Și mai multe probleme de PR. 1. Creierul uman limitează numărul de prieteni de pe Twitter la [...]
Facebook vânează "talente politice". Pentru că alegerile se apropie. Marți, 14 septembrie, Facebook Inc a anunțat oficial că a angajat-o pe [...]
3:52 pm
Nu-mi dau seama cum au monitorizat ei activitatea unui utilizator de linkedin ca să ajungă la concluzia că ar fi atent la un astfel de ad (mie mi se pare că nu ar fi nici 50% din cât ar fi pe facebook).
6:11 pm
Cred ca e un plan mai lung. Daca ai fost atenta, au mai facut cateva miscari in ultima vreme. Si nu sunt nici primii, nici ultimii care isi fac planuri pornind de la "utilizatorul se educa".
11:52 am
Util, multumim:)
10:20 am
mersi