Sustin: WebCultura.ro

LinkedIn: inca un facebook? Ce casute debifam

Sorin Tudor@ | 17 August 2011
Etichete: , , .

Articol »

LinkedIn pare a se indrepta spre modelul Facebook de (ne)protejare a datelor personale. Ceea ce m-a determinat sa umblu putin prin noile setari.

Despre ce este vorba. Pe 23 iulie, LinkedIn anunța că a introdus social ads, pe fondul unor modificări ale politicii privind protejarea datelor personale. Concret, numele utilizatorilor și imaginea lor de profil puteau fi utilizate în cadrul unor campanii de advertising, fără a le cere în vreun fel acordul. Da, exact: “modelul facebook”.

Pe 11 august, în urma valului de critici din partea utilizatorilor (feedback, dacă doriți să discutăm în termeni de PR), LinkedIn își revizuiește poziția, anunțând că, gata, vor pune “interesele membrilor înaintea advertisingului” și că anunțurile sociale nu vor arăta așa:

Ok, ok, dar ce casute debifam din setarile LinkedIn? Și de ce?

Toate bune și frumoase, doar că LinkedIn continuă să considere de la sine înțeles că ești de acord să îți folosească imaginea și numele pentru campaniile de advertising.

Acum, ce să zic? Personal, cred că un facebook e suficient. Și îl folosesc ca atare. Și cred că o clonă un Google+ e și el suficient. Și îl folosesc ca atare. De la LinkedIn am alte așteptări. Acestea fiind spuse, iată cum se debifează căsușa de mai sus:

1. Intră în contul LinkedIn; 2. Click pe numele tău (sus, în dreapta) și apoi pe “Settings”; 3. Click pe “Account” (în partea de jos a paginii) și apoi click pe “Manage Social Advertising“; Debifează căsuța “LinkedIn may use my name, photo in social advertising”.

Alte căsuțe pe care ai putea dori să le debifezi în LinkedIn

1. Email Preferences. Click pe “Turn on/off partner InMail“. Debifează căsuțele dacă nu dorești ca partenerii de marketing ai LinkedIn să-ți trimită mesaje sau/și informații despre campaniile lor.

3. Groups, Companies & Applications. Click pe “Turn on/off data sharing with 3rd party applications“. Debifează dacă nu dorești ca datele tale să poată fi accesate de aplicații third party.

Comentarii (4) »

  1. Monica, Spada

    Nu-mi dau seama cum au monitorizat ei activitatea unui utilizator de linkedin ca să ajungă la concluzia că ar fi atent la un astfel de ad (mie mi se pare că nu ar fi nici 50% din cât ar fi pe facebook).

    1.
    • Sorin Tudor

      Cred ca e un plan mai lung. Daca ai fost atenta, au mai facut cateva miscari in ultima vreme. Si nu sunt nici primii, nici ultimii care isi fac planuri pornind de la "utilizatorul se educa".

      2.
  2. andreea

    Util, multumim:)

    3.
  3. fish

    mersi :)

    4.

Adresa email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

*

© 2006-2012 Sorin-Tudor.ro