Internship 2.0: ultimele trei zile pentru inscrierea in primul stagiu

Internship 2.0: ultimele trei zile pentru inscrierea in primul stagiu

Mai sunt doar trei zile in care se pot trimite CV-uri pentru primul stagiu al Internship 2.0.

Insa, asa cum am spus, la fel ca si anul trecut, inscrierile pentru celelalte doua stagii vor continua.

Am primit pana acum o multime de CV-uri (chiar mai multe decat anul trecut). Sunt multi oameni frumosi si se anunta o selectie dificila. Si cred ca va fi un internship reusit.

Si, daca tot am vorbit de CV-uri: ma intreb cat timp va mai trebui sa treaca pentru ca oamenii sa isi treaca in CV si conturile de twitter, facebook, linkedin sau blogurile. Pentru ca, pe unii, chiar ii reprezinta. Si chiar ii avantajeaza. Cu toate acestea (chiar si in acest caz particular in care este vorba despre un internship online), cei mai multi inca par a se teme sa o faca.

Oare nu a devenit social media “o treaba suficient de serioasa” pentru a se preta la un CV? Sau CV-ul este doar o alta fateta a mostenirii pe care ne-o lasa un sistem de invatamant care aduce, din ce in ce in ce mai mult, cu un dinozaur?

Mai multe insemnari din sectiunea: ABC...
Mai multe insemnari despre:

Abonare:

Poti citi insemnarile de pe acest blog prin RSS (click aici) sau te poti abona prin email (click aici).

13 comentarii la “Internship 2.0: ultimele trei zile pentru inscrierea in primul stagiu”

  1. Pe criza asta cred ca vor fi foaaarte multe CV-uri. Perioada imi aminteste de anii 2002, cand un prieten a aplicat pentru un job de redactor la Casa Lux si erau peste 1000 de aplicanti.

  2. poate că acele conturi de social media personale sunt locul unde fiecare dintre noi îşi mai varsă frustrările şi nu-i tocmai frumos ca înainte de angajare să fi dat un tweet despre cât de naşpa e traficul în zona în care are birourile firma respectivă sau să spui că maşina parcată pe trotuar e urâtă şi apoi să ţi se spună că o conduce tipa de la HR cu care urmează să dai interviul sau CEO-ul acelei companii. în altă ordine de idei, unde crezi că s-ar încadra cel mai bine aceste conturi de social media trecute în CV? la experienţă? la “şi altele” ?

  3. @Jurnal Bio,

    Nu exista legatura intre ceea ce istorisesti tu si internship.

    @A.Faith,

    Poate unii se pot gandi sa-si faca o serie de conturi “curate”. ;)

  4. SI daca ai avea un cont “curat” nu ai cam pierde din esenta sociala a twitterului? Pentru ca este nevoit sa te cenzurezi ca sa postezi doar twitturi relevante si de calitate.

  5. esti*

  6. exact, @ihearlights mi-a cam anticipat întrebarea :)

    totuşi, îmi menţin curiozitatea cu privire la locul unde ar trebui menţionate aceste conturi :)

  7. @ihearlights,

    esenta sociala a twitterului nu se refera la frustrarile vreunui anonim ascuns in spatele unui nick. Si nici la atacuri la persoana. Prin urmare, chiar nu imi dau seama nici care ar pierderea nici ce s-ar risca sa se piarda.

    @A.Faith,

    Daca hobby-urile isi gasesc locul intr-un CV, nu vad de ce nu si-ar gasi loc si prezenta in social media. Cel putin in domeniul comunicarii. Lucrurile sunt simple: a) companiile vor deveni interesante (chiar daca nu planuiesc sa fie foarte prezente in social media, se vor simti mai confortabil sa stie ca, la o adica, au pe cine se baza); b) foarte posibil, unele dintre ele vor introduce reglementari in ceea ce priveste prezenta angajatilor in social media; c) daca sunt interesant aflu ce si cum in ceea ce priveste angajatul (macar in faza de interviu; singur ai putea pacali, dar se va afla destul de curand). Si as putea continua. ;)

  8. @ sorin: Nu ma refer la frustrari. Si cu atat mai mult la atac la persoana.
    Eu prin conturi “curate” de twitter am inteles conturi pe care postezi doar chestii relevante, de calitate, nu chestii gen : Mi-am luat o bluza, pls RT!

    Pe de alta parte, sunt de acord ca, atunci cand aplici pentru un post pentru online, sa pui si conturile de Twitter si facebook in CV. Pentru ca ele arata care este prezenta ta in online, ceea ce este relevant pentru angajator.

  9. @Ihearlights,

    e treaba ta ce ai inteles. twitterul nu e un “manual de linkuri”. Sunt mai degraba linkuri impartasite de o persoana. Adica: in opinia mea, e bine sa existe un mix intre “omul din spatele contului” si “linkurile relevante”. In cele din urma, ambele sunt componente de imagine publica. Iar mixul poate face parte, daca vrei, dintr-o (necesara) strategie personala.

  10. cred că ţine mai degrabă de ceea ce şi-a propus fiecare să obţină în cadrul acelor reţele sociale. să fiu sincer, pentru mine contul de twitter reprezintă mai mult o platformă de comunicare rapidă, gen sms, sau o sursă de infotainment (http://en.wikipedia.org/wiki/Infotainment).

    şi sper să nu mă înşel, dar cred că ăsta a fost şi scopul iniţial.ah, că se poate folosi şi ca o unealtă de branding (personal), da, asta e partea a 2-a, însă cred în continuare că scopul #1 al unui cont personal de twitter este acela de a oferi deţinătorului informaţie şi distracţie.

    în plus, se pare că alte popoare mai vestice ia atitudine faţă de această tendinţă a angajatorilor de a face “background check” în reţelele sociale candidaţilor la posturile oferite de ei şi preferă să separe viaţa personală de viaţa privată. link: http://aimgroup.com/blog/2010/08/23/law-would-block-german-employers-from-checking-applicants-social-profiles/

  11. Am inteles acum. Gandeam cu totul altfel, insa pare mai logic ce ai spus tu. mersi de feedback

  12. @afaith, foarte interesant articolul. Cred ca ar trebui sa facem contul de twitter sa fie undeva la mijloc intre unealta de branding si canal de informare, socializare si fun!

  13. parerea mea ca in scrisoarea de intentie :) si la date personale, pam-pam!

Scrie un comentariu:

Poti folosi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>