Filmul unei intalniri (ne)asteptate

Sorin Tudor@ | 23 November 2006
This entry was posted in Marketing. Bookmark the permalink.

Articol »

Precizari:
Postul de ieri nu are nici o legatura cu alegerile IAB, asa cum s-a incercat a se sugera;
Incercarile de a lega IAB de faptele prezentate in acel post sunt doar o speculatie.

Filmul evenimentelor :

Marti, 21 noiembrie, ora 17:00. Orlando Nicoara este prezent la intalnirea cu Clientul (sustinand interesele Furnizorului Beyond Media), la sediul Agentiei. La aceasta intalnire au participat: doua persoane din partea Clientului, doua persoane din partea Agentiei, trei persoane din partea netBridge;


Intalnirea a avut ca obiect campania pe care Clientul a comandat-o pe un site aflat in proprietatea netBridge si pentru care netBridge are drepturi exclusive de publicitate;
Scuzandu-se ca nu are carti de vizita la el, Orlando Nicoara a sustinut interesele Beyond Media, afirmand ca a acceptat comanda Clientului;
Mai mult, de fata cu toti cei prezenti, Orlando Nicoara a sustinut ca a derulat fara probleme campania Clientului, dar nu a oferit inca raportari pentru afisarile efectuate pe site-ul netBridge;
Orlando propune ca “afisarile care au rulat” sa fie comandate catre netBridge pentru ca “aceste campanii sa ruleze legal”;
Clientul ofera netBridge, pentru studiu, un numar de patru print-screen-uri primite anterior ca dovada a derularii campaniei pe site-ul aflat in proprietatea netBridge.

Marti, 21 noiembrie, seara – miercuri 22 noiembrie: netBridge desfasoara verificari extensive pe baza print-screen-urilor primite. Constatare: campania Clientului nu a fost online pe site-urile pentru care s-au primit print-screen-urile.

Miercuri 22 noiembrie, ora 15 :23. Apare postul “Frauda pe piata publicitatii online”.

Evolutii :
1. In ceea ce il priveste pe Orlando Nicoara este interesant cum a decis brusc sa anunte ca nu are legaturi cu Beyond Media. Deci vinovati de respectiva situatie ar fi actionarul/ managerul/ angajatii companiei in cauza.

2. Orlando Nicoara recunoaste legaturile pe care le are cu dl Gheonea; Beyond Media l-a avut ca persoana de contact pe Orlando Nicoara; Orlando Nicoara este cel care a participat la intalnirea din data de 21 noiembrie; din stiinta noastra dl Gheonea nu se ocupa de vanzarea de reclama pe Internet… Pentru a nu concluziona prea repede in fata acestui lung sir de coincidente, credem ca domnul Gheonea ar trebui sa faca unele precizari privind situatia creata.

Subliniere:
netBridge intelege sa protejeze companiile care, de buna credinta, au acceptat ca reale raportarile domnului Nicoara, indiferent de compania in numele careia a prezentat aceste raportari. In spiritul unei informari corecte, toate persoanele fizice sau juridice care vor semna un contract de confidentialitate vor avea acces la datele prezentate mai sus.

Later edit: Adunarea Generala a IAB Romania a inceput la ora 14:00. “Filmul evenimentelor” a fost postat la ora 14:19, tocmai pentru a demonstra ca intre cele doua subiecte nu exista legatura. Chiar daca domnul Nicoara s-a straduit sa speculeze pe marginea acestui lucru aici.

Comentarii (14) »

  1. marius

    Din cate inteleg eu, schema este urmatoarea:

    - Orlando lucreaza prin Beyon M. si Ad Evolution firme in care nu este actionar pe fata intrucat daca ar afla Sarbu l-ar 'casapi'. (In plus cele doua firme pot sa faca oferte aparent concurente agentiilor si sa simuleze astfel competitia in oferte.)
    - El vinde reclama nu doar pe site-urile pe care le are ci si pe site-uri pe care NU le are; evident ca pe acestea din urma nu apara nici o reclama de la Orlando.
    - Agentia ar terbui sa observe ca nu apare reclama dar nu o face intrucat account managerul ia bani la negru de la Orlando.
    - Mai departe clientul este informat de agentia partasa ca totul a decurs OK si ca dovada primeste raportari si capturi ale site-urilor respective (masluite de tehnicul lui Orlando ca sa includa reclama). Cum o campanie se face in genere pe 10-15 site-uri din care numai 1-2 sunt masluite clientul nu observa. Daca totusi observa atunci se da impresia unei greseli care urmeaza sa fie corectata imediat.

    ---------------------

    Schema a amers pana cand NB si-a refacut forta de vanzari care mai departe a mers direct la clienti care cu seninatate au argumentat ca ei deja au reclama pe site-urile NB! Frauda este probabil pe la cateva sute de mii de euro si nu se opreste la site-urile NB si include si alte site-uri care nu pot accesa direct clientii.

    1.
  2. sili

    Marius: cat de bine ai spus totul! lumea s-a facut ca nu intelege ca e alba gri sau mai stiu eu ce culoare dar tu ai spus-o pe fata. Bravo macar esti un tip corect.

    2.
  3. sili

    Si mai mult decat atat (marius) cred ca facea acest lucru si cand era diretor la Nbr numai ca atunci clientii nu erau furati, lor le aparea reclama pe site-uri, erau furati cei de la Nbr care nu isi luau banii.

    Totusi ce am afirmat mai sus e un pic cu semnul intrebarii si foarte greu de probat ptr ca Orlando a facut multe contracte cu publisherii direct pe Beyond si probabil ca isi lua banii "corect". dar in cazul asta se folosea de Adserverul Softure pe care Beyond nu are licenta si cred ca tot frauda se numeste si asta.

    Apropo si credeti voi ca acum nu mai sunt site-uri pe Beyond direct?
    Eu stiu ca da chiar daca nu pot sa probez, si nici nu ma straduiesc ptr ca nu e razboiul meu. Aceste site-uri se vand prin Adevolution, iar Orlando furnizeaza username si parole clientilor pentru a accesa campanii pe aceste site-uri. De ce se vand prin Adevolution aceste site-uri? foarte simplu pentru ca "tatal" actual al lui Orlando nu ar accepta probabil sa dea bani proprietarilor acestor site-uri.

    Povestea cred ca e previzibila oricum si foarte probabil, previzibila va fi si continuarea. Cei de la Nbr vor aduce probabil din ce in ce mai multe dovezi pentru ca sunt multe de spus....

    Orlando un neica nimeni incearca sa-l atace NCH, sa fim seriosi, ar trebuii sa se limiteze la Nbr, poate uita sine e el si cu cine se pune defapt, pun un link aici sa-si dea seama si el:

    http://www.cotidianul.ro/index.php?id=7450&art=18897&cHash=8c67ba0cfa

    Eu in locul lui Orlando, cu toate ca nu voi ajunge niciodata acolo, m-as duce sa-l salut pe vivi sau poate chiar pe Bogdan Secara asa vreo 10 ani..............

    3.
  4. Undo

    Sa vinzi site-uri prin mai multe agentii nu poate decat sa te ajute sa acoperi mai bine piata (in marketing se numeste distributie...)...chiar nu vad care este problema decat daca exista exclusivitate...

    4.

Adresa email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

*

© 2006-2014 Sorin-Tudor.ro