eMAG, reorientarea catre client

eMAG, reorientarea catre client

de Iulian Stanciu,

Director General al eMAG

eMAG, probabil cel mai valoros brand online din Romania

Cand am decis sa investesc in eMAG, am facut-o in primul rand pentru ca este un brand mare, probabil cel mai valoros brand online din Romania. Dar mai important mi s-a parut faptul ca este un brand crescut de la zero nu prin publicitate ci pe baza increderii clientilor care au promovat magazinul prin ceea ce specialistii in marketing numesc „word of mouth”.

O istorie asumata

Rezultatul?  Volumele de vanzari au crescut foarte rapid. O crestere fireasca, dar care, din pacate, nu era corelata cu resursele din departamentele de suport, ajungandu-se astfel ca, in timp, sa fie afectata calitatea acestor servicii. Sau, altfel spus, ajunsese sa fie afectata tocmai baza pe care se construise brandul . Fapt care a determinat reactii negative din partea celor carora chiar eMAG le crescuse asteptarile determinate de acest nou model de comert.

Cand am decis sa investesc in eMAG, stiam bine istoria si stiam bine si problemele cu care incepuse sa se confrunte. Chiar daca fac parte din trecut, mi le asum si eu si imi cer scuze clientilor.

Incepand din aprilie 2009 cand am devenit actionar, am directionat investitii importante in serviciile pre si postvanzare si in schimbarea atitudinii in ceea ce priveste clientul. In acest moment cred ca eMAG a recastigat cea mai mare parte din increderea clientilor fideli si si-a reluat rolul de formator de opinie si de piata.

eMAG, reorientarea catre client

In ceea ce ma priveste, consider ca este elementar sa exista o legatura directa intre cost si calitatea serviciului oferit. Iar noi, la eMAG, suntem decisi sa investim in continuare in calitate, cu atat mai mult cu cat compania nu are nicio problema financiara. Si, pentru ca faptele sunt cele care, intotdeauna, vorbesc de la sine, iata doar cateva dintre masurile importante care au fost deja puse in aplicare:

- programul service-ului eMAG a fost prelungit, se lucreaza inclusiv sambata;

- atitudinea la service este pro-client, iar obiectivul principal este scaderea constanta a termenului mediu de rezolvare a garantiilor;

- avem un serviciu Pick-Up and Return prin care eMAG colecteaza produsele defecte de la client si le returneaza fara cost pentru client;

- Avem un departament de reclamatii care preia problemele venita din orice zona si pe orice canal de comunicare: chiar si in cazurile in care clientii nu ajung direct la service incercam sa ajungem noi la ei sa le rezolvam problema;

- Am lansat transportul gratuit pentru orice livrare;

- Am lansat ExtraGarantia de Retur si am promovat-o, serviciu prin care dam dreptul clientului sa returneze produsele alese gresit in termen de 30 de zile.

Va asteptam pe eMAG.ro!

Nu vreau sa spun ca suntem perfecti, ci doar ca incercam sa venim cat mai mult in sprijinul clientului. Si ca incercam sa rezolvam, in beneficiul clientului, toate problemele pe care acestia le intampina.

In cele din urma, produse care sa nu necesite garantie nu au cum sa existe. Insa, ceea ce conteaza cu adevarat este atitudinea noastra fata noastra fata de client.

Va asteptam pe eMAG.ro!

Mai multe insemnari din sectiunea: Marketing
Mai multe insemnari despre:

Abonare:

Poti citi insemnarile de pe acest blog prin RSS (click aici) sau te poti abona prin email (click aici).

2 comentarii la “eMAG, reorientarea catre client”

  1. Felicitări d-lui Stanciu pentru deschidere și, mai ales, pentru claritatea diagnosticului pus „bolilor” eMag. Din păcate mi-e greu să cred că oamenii nemulțumiți vor uita prea ușor experiențele din showroom (când practic vedeai exponate de muzeu iar personalul nu știa nimic), și nu se vor uita ușor nici problemele de-a dreptul jegoase din service (scuze de exprimare, dar e adevărul).

    O să treacă multă, MULTĂ vreme până aș mai avea încredere să recomand vreunui prieten achiziția prin eMag. Eu personal mi-am jurat în barbă să nu mai iau nici măcar un mouse de la ei. Totuși acest post mă face să mă uit înapoi, și dacă-n următoarele 12-24 de luni nu mai găsesc probleme, o să testez.
    De curând încercasem să obțin informații despre vreo trei camere foto vândute de ei, și… jale. Oi fi dat eu peste consultanți fără chef și rupți de muncă, dar chiar și așa mi-ar fi teamă să cumpăr lucruri la care un potențial service ar însemna să duc muncă de lămurire.
    Vă țin totuși pumnii, și sper să faceți schimbări reale!

  2. Din pacate, experienta pe care am avut-o cu un reprezentant de la Customer Care, senzatia de mahala fiind atat de reala, m-a determinat sa recomand oricarui cunoscut orice alt furnizor in domeniu. Reorientare spre client, ha, bufnesc in ras! Nici elementarul bun simt nu se aplica.

Scrie un comentariu:

Poti folosi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>