Despre eficienta blogurilor

Cea mai nouă formă de comunicare online a informaţiilor politice în anul 2004 a reprezentat-o blogurile. Unii cercetători au numit-o chiar “prima dovadă că Internetul este, de fapt, o instituţie politică în sine”. Blogul reconfirmă teoriile care spun că media, fie ele vechi sau noi, ajută mai degrabă la consolidarea opţiunilor electorale deja existente, decât la schimbarea lor.

Citatul face parte din cartea Dorinei Gutu – “Razboiul din Irak si razboiul de acasa” – aparuta recent la editura Comunicare.ro. O carte excelenta, venita ca rezultat al unui stagiu de cercetare la Stanford University. O lectura pe care o recomand calduros tuturor celor interesati de zona marketingului politic. Si, fireste, nu numai lor.

Iata, in continuare, alte cateva fragmente:

Patru dintre candidaţii intraţi în cursa alegerilor preliminare din cadrul Partidului Democrat au avut bloguri, cel mai de succes fiind cel al candidatului Howard Dean. Şi echipele lui George W. Bush şi Dick Cheney au lansat bloguri, însă ele erau mai degrabă site-uri oficiale de ştiri, fără opţiuni pentru comentarii sau linkuri spre alte bloguri.

Atunci când vorbim de Internet, este important să vorbim şi de rolul liderilor de opinie. Estimativ, 10% dintre americani au potenţial de lideri de opinie, iar 69% dintre cei care îşi culeg informaţiile politice de pe Internet sunt consideraţi a fi foarte influenţi în grupurile lor. Nu contează numărul persoanelor care accesează Internetul pentru a se informa politic, cât potenţialul lor de a fi lideri de opinie şi de a influenţa opiniile altora. Activismul politic al unor astfel de persoane este foarte ridicat.

Se poate spune că Howard Dean, candidat democrat în alegerile preliminare, a revoluţionat marketingul politic. Cele 5 milioane de dolari strânse prin intermediul donaţiilor online până în luna iulie (500.000 de dolari în doar trei zile de campanie online de strângere de fonduri) şi 100.000 de persoane înregistrate pe siteul www.meetup.com pentru a participa la întâlnirile sale electorale au fost de ajuns pentru ca presa să declare la unison că 2004 a fost anul în care Internetul a făcut diferenţa.

Eticheta Made in America nu garantează în mod automat succesul electoral în Europa. De aceea poate că mai corect e să vorbim de adaptarea, decât de adoptarea unui model electoral american.

Lectura placuta! 🙂

Recomandări

3 comentarii

  1. Sorin Tudor

    Sa spunem ca, daca ai fi venit, i-ai fi vazut acolo si pe Antonio Eram si Cristian Mezei.

Adaugă comentariu