Despre cifre, Trafic.ro si BRAT
De azi, 15 Octombrie 1007, SATI e oficial – se bucura Dragos Roua, Au aparut primele rezultate BRAT, semnala Vivi, iar Orlando anunta in stilul caracteristic: Gata, avem Brat.
Asteptata vreme de un an, vestea a prins sa circule printre bloggeri si jurnalisti, starnind primele concluzii si primele confuzii. Si, firesc, au inceput sa apara si primele semne de intrebare:
- Nu inteleg (…)cum pot diferentele sa fie atat de mari intre procentajele de diferenta… (Nona Serbanescu)
- Care credeti ca sunt lucrurile care stau la baza acestor diferente? (Vlad Stan)
A. Pot fi explicate astfel de diferente in cazul vizitatorilor? Da, pot fi explicate!
La sfarsitul lunii august, Stone Temple Consulting a publicat rezultatele unui raport comparativ privind cateva dintre cele mai cunoscute servicii de analiza web (Clicktracks, Google Analytics, IndexTools, Omniture SiteCatalyst, Unica Affinium NetInsight, Visual Sciences’ HBX Analytics si WebTrends).
Mai exact, punand in practica o idee lansata in 2006 de catre Rand Fishkin, fiecare serviciu a fost instalat pe mai multe site-uri (cu acordul si asistenta serviciilor in cauza), iar rezultatele obtinute au fost comparate.
Iata principalele concluzii ale analizei:
- Serviciile de analiza web, instalate in aceeasi pagina, configurate in acelasi fel, ofera cifre diferite. Unoeri cifre radical diferite. In unele cazuri diferentele pot ajunge si pana la 150%;
- Unul dintre principalii factori ai diferentelor este dat de defintiile diferite pentru vizitatori si vizitatori unici
- De departe, cea mai importanta sursa de erori este data de implementarea gresita a scripturilor.
B. Pot fi explicate diferentele in cazul afisarilor?
Potrivit analizei citate, afisarile au variatii mai mici de la un sistem de analiza la altul. Si atunci cum se explica diferentele dintre Trafic.ro si Brat?
Explicatia ne este oferita, in ZF, chiar de catre Adrian Motirlichie, director al departamentului de internet al BRAT:
S-a stabilit ca tag-ul (codul – n .red.) SATI sa se introduca imediat in partea superioara a primei pagini (…) pentru ca ofera un timp scurt de incarcare si poate aduce un numar mai mare de afisari.
Partea pozitiva este ca scriptul este incarcat rapid, iar afisarea este contorizata, oricat de repede ar parasi pagina vizitatorul.
Partea negativa (mai ales pentru un sistem a carui ratiune de a fi sunt advertiserii!) este ca vizitatorul este contorizat chiar daca a plecat inainte ca bannerele sa fie incarcate. Si aceasta fara a mai pune la socoteala ca, in cazul nefericit in care furnizorul serviciilui ar avea o problema cu serverele, exista riscul ca pagina sa nu mai poata fi afisata.
C. In loc de concluzii
Potrivit Stone Temple Consulting, exista cateva lectii fundamentale care trebuie insusite:
- sistemele de analiza web nu sunt precise, insa masurarile lor relative valoreaza greutatea lor in aur;
- foloseste sisteme multiple de analiza web;
- invata la ce este bun si la ce nu este bun fiecare sistem de analiza.
Mai multe insemnari din sectiunea: Marketing
Mai multe insemnari despre:
E clar ca nu exista 2 sisteme de contorizare care sa furnizeze aceleasi rezultate si a face o comparatie intre ele (brat, trafic, analytics) nu mi se pare propice. Care e mai aprope de adevar nu depinde decat de campania care vrei sa o faci (pentru ca in fond la publicitate se rezuma totul). Daca vrei o campanie de o zi te uiti la unicii pe zi, daca vrei una de 1 saptamana te uiti la unicii pe saptamana si daca vrei una de 1 luna te uiti la unicii pe 1 luna. E simplu.
http://www.roportal.ro/discutii/blog/roportal/mesaj-2757.html
17 Oct 2007, 9:02 am
[...] Sorin face o trecere in revista a lansarii la apa BRAT-ului si explica interesant argumentat “ce-i cu diferentele” fata de Trafic.ro. [...]