@Sorin Tudor | 25 November 2014
Etichete: Online, relatii publice.
Știe de acum toată lumea: pe 23 noiembrie, din pricina unei erori de sistem, eMAG a afișat, în intervalul 20.30-22:59, prețuri de vânzare cuprinse între 1 și 8 lei pentru o gamă largă de produse. Rezultatul: 730 de produse comandate la prețuri derizorii și o pagubă de 200.000 de euro pentru eMAG.
Moment în care s-a creat buzz-ul. Mai ales că eMAG a anunțat că va onora toate comenzile, asumându-și, integral, pierderea. Iar de aici, unele minți mai înfiebântate, au prins a spune că a fost o acțiune premeditată, prin urmare o acțiune de PR.
Așadar, a fost cu adevărat o acțiune de PR? De bună seamă nu. Cristi Manafu explică într-un articol foarte bine scris de ce nu a fost așa. Atât de bine încât nu cred că se mai poate adăuga ceva pe acestă temă.
Ceea ce, din punctul meu de vedere, mai merită menționat este că, la nivelul conducerii eMAG, a existat inteligența de a transforma un eșec financiar (iar când spun eșec am în vedere strict întâmplarea menționată), într-un răsunător succes de PR: Pentru că doar astfel poate fi catalogată o acțiune care poate fi rezumată prin “știe de acum toată lumea” și decriptată prin
de acum știe toată lumea că eMAG își onorează atât comenzile cât și clienții.
Cu toate acestea, atunci când va fi trasă linia, chiar dacă se va încerca o cuantificare (în termeni de advertising) a buzz-ului creat, eMAG va înregistra, în termeni strict financiari, o pierdere (dacă nu înțelegeți de ce, mai citiți o dată ce scrie Manafu). Însă în termeni de încredere și de imagine, câștigul va fi neprețuit și pe termen lung.
Și încă un “amănunt”:
cred că este a doua oară când toți cei implicați în ceea ce numim “industrie online” (de la posesorii de magazine online și până la jurnaliști și bloggeri) ar trebui să mulțumească eMAG – după ce prin spotul TV cu “online va fi mereu simplu” au promovat nu doar propria afacere, ci întreaga industrie, acum, prin toate cele întâmplate, promovează în ochii utilizatorilor o industrie online matură, care își respectă utilizatorii. Sau, altfel spus, spun tare și răspicat, cât să audă o țară întreagă: în România, online-ul este serios. Aveți încredere în el!
Pentru al cincilea an consecutiv, Evensys și Career Advisor au făcut o analiză a salariilor din Social Media în România. Iată câteva dintre [...]
Imaginați-vă un culoar foarte lung. Și imaginați-vă ca stați într-un capăt al lui, în mijloc, privind către ușa care se zărește, [...]
Vestea bună: Facebook-ul e plin de proști. Vestea rea: Facebook-ul e plin de proști. O simplă de constatare: de la victoria lui Iohannis [...]
În ultimii zece ani s-a tot dezbătut) pe acestă temă. Iar adevărul este simplu: nu există vreo regulă care să recomande colaborarea cu o [...]
De aproape un an de zile (sau poate chiar mai mult), primesc de la o cunoscută companie de pr autohtonă, emailuri nesolicitate referitoare la un [...]