Blogul si marketingul politic: pro blogging
24 Sep 2007, ora 3:31 pm | Insemnari recente
Spuneam aici ca blogul nu s-a dovedit (inca) a fi un “erou” al marketingului politic. Iar aici aratam de ce blogul a devenit o necesitate pentru politicieni.
In continuare, iata doar cateva dintre argumentele pentru care un politician ar trebui sa isi faca intrarea in blogosfera:
- Creste-ti notorietatea. Nu, nu toata lumea stie de tine (chiar daca ai fost ales prin vot popular). Blogul te poate ajuta sa devii mai cunoscut. Fa-ti blog!
- Daca mass media nu vine spre tine, du-te tu spre ea. Ok, presa iubeste noutatea. Prin urmare, “iubeste” si politicienii care au blog. Nu te mai plange ca presa nu iti preia mesajele: fa-ti blog!
- Asigura (macar) o versiune corecta a mesajelor tale. Da, mesajele tale pot fi preluate trunchiat de catre jurnalisti. Nu vei rezolva nimic cerand drepturi la replica sau plangandu-te. Asigura-te ca exista macar o versiune corecta a mesajelor tale: fa-ti blog!
- Spune raspicat ce ai facut bun. Jurnalistii sunt mult mai interesati de ceea ce NU ai facut. La fel si alegatorii. Este de datoria ta sa le reamintesti ceea ce ai facut bun. Fa-ti blog!
- Adreseaza-te (si) unui public pe care poti conta. Internautii stiu sa voteze singuri. Ceilalti pot pune stampila acolo unde cade punga cu zahar primita la intrarea in sectia de votare. Daca vrei ca pretul zaharului sa nu te ingrijoreze, fa-ti blog!
- Blogurile sunt mult mai citite decat site-urile politice. Ai site personal? Foarte bine. Gandeste-te la el ca la o carte de vizita. Si tine minte: nimeni nu voteaza o carte de vizita. Fa-ti blog!
- Ajuta la constructia imaginii partidului. Esti om politic: macar din instinct ar trebui sa stii despre ce vorbesc. Fa-ti blog!
- Extinde-ti nucleul electoral. Internautii sunt greu de convins: sunt carcotasi, pun intrebari incomode si se informeaza din surse multiple. Insa, odata convinsi, vor incerca sa ii convinga si pe altii. Si, nu in putine cazuri, vor reusi. Fa-ti blog!
- Forteaza avansarea in plan politic. Este in natura lucrurilor sa tintesti spre o pozitie politica superioara. Te crezi mai competent decat altii? Daca nu indeplinesti punctele de pana acum, nu este suficient. Fa-ti blog!
- Pregateste-te pentru confruntarile offline. Astazi, antrenamentul virtual este un fapt cotidian. Daca poti face fata internautilor, esti, in mare parte, pregatit pentru dezbaterile ce vor sa vina. Fa-ti blog!
Recomandari:
Blogul si marketingul politic: incotro?
Taranistii iau cu asalt blogosfera
Sorin,
mie imi place decalogul.
Aha, acum inteleg eu de ce ne-am contrat cu site-urile de ministere.
Daca e pe asa, atunci sunt de acord. Deci, dragi conducatori de institutii publice (in special presedinti), nu mai folositi site-urile institutiilor voastre ca sa instrumentati atacuri politice. Faceti-va blog!
Iar pe site-urile institutiilor spuneti doar ce treaba cinstita ati mai facut. Numai atentie, sa nu ramana goale dupa aia.
Daca-ti faci blog ziaristii zic:
“Ce trasnai posteaza politicienii nostri pe blog”
http://www.ziare.com/?ziare=details&a_id=138941
@ Semantic,
Multumesc! Va urma si o insemnarea numita “Decalog”.
@ Dragos,
Intr-adevar, site-urile institutiilor publice nu trebuie folosite in dezbaterea politica.
Si, daca tot a venit vorba: sunt momente in care, daca tot nu reusesti sa intelegi, e mai bine sa taci…
@ Viorel,
Voi vorbi intr-o alta insemnare despre greselile care trebuie evitate. Pana atunci priveste partea plina a paharului: ti-a crescut notorietatea!
Asta e un blog reusit si cu multi vizitatori.Nu pot insa sa ma abtin in a intreba unde isi gaseste atata timp?
http://www.dianatusa.blogspot.com/
11. Patrunde devreme intr-un mediu care va fi tot mai important pentru batalia politica - in SUA blog-urile si on-line-ul conteaza tot mai mult. In Romania incep sa scoata capul din zapada. In 20 de ani cei care au inceput acum (politicieni, partide, organizatii politice) vor avea cele mai mari beneficii…
Stiu ca e o investitie pe termen lung si politicienii uras termenul de “termen lung”, dar merita. Incepe un blog!
[…] Un impact greu de cuantificat. Cel putin in acest moment. Ceea ce se poate spune este insa ca necesitatea adoptarii noilor media a devenit evidenta atat la noi, cat si la ei. Si, mai ales, ca asistam la inceputul unei noi etape in istoria campaniilor electorale: etapa user generated politics. […]