@Sorin Tudor | 31 July 2007
Etichete: Blogosfera, Comunicare.
Viata m-a facut sa intalnesc multi dintre actualii politicieni, in diferite ipostaze ale carierei lor. Oricat ar fi de diferiti ca oameni si oricat de diferite le-ar fi doctrinele, cu totii au o trasatura comuna: cu cat cad de mai sus, cu atat mai greu le vine sa creada ca aceasta cadere s-a intamplat cu adevarat.
“Cum de a fost posibil sa mi se intample asa ceva? Doar este evident ca am fost mai bun decat predecesorii mei!”
Omeneasca, prima intrebare este, ca intotdeauna in viata, cel mai greu de inteles. Pentru ca, intr-adevar, cu totii au fost mai buni decat predecesorii lor, insa niciunul nu a fost suficient de bun pentru o tara care nu mai are rabdare nici cu politica, nici cu oamenii.
Si astfel, fiecare om politic sfarseste prin a simti nevoia de a spune raspicat tot ce a facut mai bun decat ceilalti, de a oferi date si detalii, de a se agata cu disperare de orice oportunitate de mediatizare ivita.
Dar de unde atatea oportunitati? In varful piramidei chiar si un stranut are o mediatizare nationala; la baza ei, esti relevant doar in masura in care noii invingatori pot profita de pe urma ta.
In astfel de conditii, instictele animalului politic se pun in miscare si apare necesitatea sustinerii in partid: pentru ca Adevarul sa poata fi auzit, este nevoie de mai multe voci care sa il rosteasca in acelasi timp. Ce ne facem insa cand invinsilor pana si partidul le intoarce spatele?
Prin urmare, blogul politic apare ca o necesitate firesca. Iar daca argumentatia de mai sus nu este suficienta, iata si cateva date concrete:
Mai mult decat graitor, nu-i asa? Insa lucrurile nu se opresc aici: haideti sa vedem cum rezista categoria Bloguri atunci cand o comparam cu categoria Stiri / Mass-media, liderul incontestabil al Topului Categoriilor in Trafic.ro si raiul mediatic spre care tinde orice politician.
Devine prin urmare firesc ca, atunci cand portile marilor trusturi de presa incep sa se inchida, blogul sa devina o alternativa tot mai atragatoare pentru politicieni. Care este insa calitatea noii audiente?
In lipsa unor studii calitative, ar fi hazardant sa se faca aprecieri. Cu toate acestea, se pot face unele observatii:
Sigur, este prematur sa spunem daca aceste noi categorii vor putea fi fidelizate. Insa este un inceput. Un inceput din care atat politicienii cat si bloggerii obisnuiti ar putea avea de castigat.
Din motive obiective - chiar foarte obiective! - in ultima vreme nu ies prea des in lume. Dar, cu toate acestea, la o petrecere Manly.ro nu am putut [...]
Pentru prima data in istoria blogosferei autohtone un presedinte in functie se intalneste cu bloggerii: Președintele României va deschide [...]
Cred ca prima editie a Re:Seminar reprezinta inceputul unui succes. Pentru ca Re:Seminar a dovedit ca este mai mult decat un eveniment "despre [...]
1. Primul blog al unui sindicat apartine Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania. Am decis sa ne facem blog nu pentru ca este la moda [...]
Voxline a lansat MobileMarketer.ro, blog creat de Prodigy si specializat pe mobile marketing. MobileMarketer.ro este un blog care isi propune sa [...]