Apropo de subiectul zilei
Jurnalismonline.ro: “Revista Apropo nu mai exista – Adrian Sarbu, bossul Mediapro, se tine de cuvant si incepe sa desfiinteze ce nu merge.”
Blog.hotnews.ro: “Paradoxurile marketingului: Puteti inca citi cat de grozav era sa fie mortul pe site-ul Publimedia.ro, in pagina dedicata. Daca nu va ajunge, distrati-va si la Revista-apropo.ro, care in hatisul new media al lui Adrian Sarbu forwardeaza la ceva de pe Apropo.ro. De pe BRAT, din traiectoria revistei (tiraj difuzat), reiese ca operatia efectuata la 17 aprilie 2006 (peoploqualitytvguide sau ce-o fi fost?) asupra frankenstein-ului n-a functionat.”
Blogsport.ro: “Prima masura vizibila dupa plecarea lui Dragos Stanca din Publimedia a fost inchiderea revistei Apropo.”
LucianMateescu.ro: “Orlando se zbate peste tot să disocieze închiderea apropo de apropo.ro. Deşi au acelaşi brand, sigle, mesaj. Sau aveau. Evident la el pe blog, anunţă cu o satisfacţie ascunsă diplomatic că firma vechea firmă la care a lucrat pierde contracte.”
Orlando.ro: “Viata merge inainte, ne-am inhamat la o treaba, eu + “echipa” si trebuie sa o ducem la capat, intr-un an vrem sa devenim numarul 1 pe online adica ce era Netbridge-ul pana acum 3 luni (ok, ce e inca Netbridge-ul acum ca sa nu ziceti ca sunt rau).”
Mai multe insemnari din sectiunea: Marketing
Mai multe insemnari despre:
Mi s-a intamplat si mie de cateva ori in viata sa ma ocup de edtitiile online ale unor reviste. Sunt produse separate iar versiunile online au sanse mai mari sa se pozitioneze bine pe piata si chiar sa se vanda intr-un timp mai scurt. Nu mai vorbim de costurile de tipar, distributie (inexistente pe web).
Cred ca stirea asta nu este importanta pentru esecul unei publicatii ci pentru succesul versiunii online asupra versiunii tiparite. Scaderea tirajelor in favoarea mediului online este o problema cu care se confrunta mai toata presa romaneasca. Sunt chiar cotidiene care au un retur extraordinar dar sute de mii de cititori online.
Bogdane, in parte sunt de acord cu tine. Da, versiunea online si versiunea tiparita sunt produse separate. Da, scaderea tirajelor in favoarea mediului online exista ca subiect in Romania, dar inca nu putem vorbi despre o “problema” (scaderea tirajelor este data, in principal, de alte cauze). Nu exista nici o legatura intre retururi (o problema de dimensionare a tirajului) si numarul de cititori online. Revenind la subiect:
1. Nu se poate spune ca este vorba de “succesul versiunii online asupra versiunii tiparite” de vreme ce apropo.ro nu este versiunea online a revistei Apropo;
2. Incetarea aparitiei revistei Apropo nu are nici cea mai mica legatura cu portalul apropo.ro;
3. “Decesul” publicatiei nu va influenta (sau, mai corect spus, nu ar trebui sa influenteze) portalul apropo.ro;
4. Da, subiectul a fost “inflamat” in mod artificial – culmea! – chiar de catre cei care nu ar fi trebuit sa o faca.
Eh… aruncam si eu o minge la fileu…