Udrea, Piticu si web 2.0

Frunza Elenei Udrea a adus ieri, pe piticu.ro – bloggerul care a descoperit tarasenia – 11.618 vizitatori unici. Sau, altfel spus, dupa cum zice trafic.ro, cam de sase ori mai multi unici decat intr-o zi “obisnuita”.

Lucrurile devin interesante daca ne uitam putin la capitolul Referrer pentru aceeasi zi:

– facebook a generat pe piticu.ro mai multe afisari decat hotnews (1.246 vs. 1.226);

acest link de la zoso a generat cam tot atatea afisari cat site-urile realitatea, antena 3 si adevarul la un loc;

– twitter a generat ceva mai multe afisari decat realitatea.net (dar realitatea macar plateste un salariu :P).

Si, daca tot am amintit de frunza Elenei Udrea:

cred ca in scandalul logo-ului problema este pusa gresit. Este aberant sa ne asteptam ca o organizatie – oricare ar fi aceasta! – sa aiba stiinta de toate elementele grafice existente in lume. Si sa isi dea seama care dintre acestea este original si care nu. Din acest punct de vedere, Elenei Udrea si oamenilor din Ministerul Turismului nu li se poate aduce vreo vina. Vinovati se vor face insa daca  printre clauzele contractului cu THR-TNS  nu se regasesc elemente care sa permita obtinerea unor despagubiri.

Dar nici aceasta nu ar fi o problema. Adevarata problema este ca doua organizatii altfel respectabile isi permit sa trateze Romania asa cum au tratat-o: ca pe o tara bananiera ale carei maimute se multumesc cu aproape orice. Si ca, pentru lumea civilizata, noi avem imaginea unor papuasi.

Aceasta este, din nefericire, actuala imagine a Romaniei. Iar brandul de tara chiar nu are cum sa fie mai bun decat brandul Elena Udrea, ministereasa care  pe la televizor da cu mopul si croseteaza, iar pe la Cotroceni isi fataie picioarele si gentile de firma sperand sa-si croiasca drum prin cotloanele politicii.

Recomandări

11 comentarii

  1. Falfaie frunza doamnei Elenei Udrea

  2. […] insa la intoarcere doua articole interesante pe marginea subiectului: unul la Bradut si altul la Sorin. Posturi similare:Blogs: Brandul Booq se lanseaza cu o campanie pe bloguriBloggerii ajung si la CM […]

  3. […] ca sursă un blog, când tu eşti un site respectabil.Dar după ziua de ieri, cu şoul frunzei şi citindu-l azi dimineaţă pe Sorin, am realizat care e de fapt motivul. Ia să ne uităm puţin la cifre.Hotnews, evaluat la […]

  4. Uite că eu am scăpat secţiunea “referer”. Hotnews nu salvează turma aş cum ar fi de aşteptat. Zoso rules 🙂 🙂 🙂

  5. Ai dreptate Sorin. Cam la fel am comentat la Piticu:
    “1. Ministerul nu are cum sa stie ca elementele logo-ului sunt originale si nu incalca dreptul de autor. Singurul lucru pe care il au este probabil o clauza in contractul cu aia care au facut logo-ul si prin care aia iti garanteaza ca este original si este creat de designer-ul lor si au drepturilor de folosire si depinde de cit de destepti au fost avocatii sa faca articolul asta cit mai acoperitor.
    Acum eu nu stiu daca ei au copiat frunza aia, s-au inspirat dupa ea sau de fapt de o coincidenta de 1 la 1 milion. Cert ca Ministerul in loc sa-l ia pe Nu in brate ar trebui sa ia firma aia la rost.
    Aia trebe intrebat – care e clauza si daca i-au luat la rost ? Firma trebuie sa explice “cit” de original este.”

  6. Sorin Tudor

    @Bogdan,

    E asa cum spui: depinde de cine a avut avocati mai destepti.

    In fine, in tara lui “Toata-Lumea-Se-Pricepe”, tot circul asta (si altele asemanatoare) evidentiaza un singur lucru: malitiozitatea dublata de neprofesionalism transforma chiar si cea mai cumplita gafa intr-o bagatela.

    Acesta este motivul pentru care, nu de putine ori, cu cat sunt mai inversunate atacurile din “mass-media mogulilor”, cu atat gafele Puterii sunt trecut mai usor cu vederea de catre cetateni.

    Parerea mea…

  7. Maria

    Eu una sunt de parere ca tot scandalul asta va avea efectul scontat: va face Romania vizibila. Pana la urma, there’s no such thing as bad advertising, nu? 🙂

  8. oana

    Udrea se lupta sa ajute tara si ce primeste in schimb??? batjocora??? nu va mai iubiti patria si asta e cel mai mare pacat pe care il puteati face, tarisoara noastra are ce arata intregi lumi si Udrea stie acest lucru! bravo ei!

  9. Sorin Tudor

    @Oana,

    Jura-te! =))

  10. Doua pareri legate de cestiunea cu “frunza”.

    1. Romania are de ceva mult mai mult, multtt… decat un LOGO. Logo nu inseamna Brand.
    2. Legat de “frunza”,o minima verificare la OSIM arata tuturor specialistilor unde exista acest “semn”. Nu mai vorbim ca ar trebui sa avem oameni responsabili si profesionalisti si ar trebui sa citeasca macar cerintele inregistrarii unui LOGO in Romania sau la Oficiul International de Marci Alicante. Altfel ce scriem in contract si mai ales ce platim.
    Jalnic, trist e putin spus….

Adaugă comentariu