Tot ce trebuie stiut despre marketing

Tot ceea ce trebuie stiut despre marketing incape in cateva principii simple. Cateva “SMS-uri” formulate si reformulate pornindu-se de la un original scris de catre Sun Tzu cu 2500 de ani in urma.

In rest, cea mai mare parte a padurilor sacrificate pentru toti muntii de volume pe aceasta tema sunt incercari de a explica.

Problemele apar cand, incepand sa intelegem principiile, realizam ca razboiul este o intrerupere a pacii (asa cum pacea este o intrerupere a razboiului). Si ne intrebam: ce facem pe timp de pace? Ne pregatim de razboi, fireste. Dar cum?

Incercarile de raspuns la aceasta intrebare nu sunt foarte numeroase. Si, in unele cazuri, nici macar nu se afla in cartile de specialitate. Voi incerca sa aduc un astfel de exemplu intr-o insemnare viitoare. Pana atunci, iata mai jos unele dintre cele mai simple formulari ale principiilor in cauza:

Strategia liderului (principiile marketingului defensiv)

Numai liderul pietei trebuie sa fie defensiv;

Cea mai buna strategie defensiva este curajul de a te ataca singur;

Orice miscare a concurentei trebuie blocata.

Strategia competitorului direct (principiile marketingului ofensiv)

Principala preocupare trebuie sa fie puterea liderului;

Gaseste o slabiciune in puterea liderului si ataca in acel punct;

Lanseaza-ti atacul pe un front cat mai ingust.

Strategia urmaritorilor (principiile atacului pe flanc)

Un bun atac pe flanc trebuie lansat intr-o zona nedisputata de nimeni;

Surpriza tactica trebuie sa fie un element cheie al atacului pe flanc;

Urmarirea este la fel de importanta ca si atacul insusi.

Strategia noilor veniti (principiile atacului de gherila)

Gaseste un segment de piata suficient de mic pentru a-l putea apara.

Indiferent de succesul pe care-l ai, nu te comporta ca lider.

Fii pregatit sa o iei la fuga atunci cand situatia o cere.

Recomandări

14 comentarii

  1. Sorin Tudor

    @ Cristi,

    Crezi ca ar trebui sa pun o pagina de “contraindicatii”?

  2. Cristi

    @ Sorin

    Ihi. Trebuie sa adaugi cateva sectiuni: 1). Posologie. 2). Efecte adverse. 3). Contraindicatii. 4). Un scurt end-user agreement. 😉

  3. Cristi

    Plus ca la cati copaci ai taiat sa-ti faci blogul esti cam glumet. 🙂 🙂

  4. […] Transformand sedinta “cu usile inchise” a Comitetului Executiv intr-o balacareala la usa cortului, PSD a oferit – acelora interesati de marketingul politic – prilejul unui studiu de caz. Asadar: PSD. Conform inregistrarilor difuzate de Realitatea TV, PSD se pliaza perfect pe strategia competitorului direct; […]

Adaugă comentariu