Scandaluri, strategii electorale si putina teorie

Transformand sedinta “cu usile inchise” a Comitetului Executiv intr-o balacareala la usa cortului, PSD a oferit – acelora interesati de marketingul politic – prilejul unui studiu de caz. Asadar:

PSD. Conform inregistrarilor difuzate de Realitatea TV, PSD se pliaza perfect pe strategia competitorului direct;

PDL. Permitandu-si sa fie defensiv, dar, in acelasi timp, incercand sa blocheze atacul, PDL aplica strategia liderului;

PNL. Incercand sa forteze intrarea in jocul principalilor competitori, PNL lanseaza atacuri de flanc, exemplificare fireasca a strategiei urmaritorilor.

Dupa cum se vede, nimic nou. Poate doar unele accente comice (via Robert Turcescu – @turcescu).

Iar daca adaugam si observatia logica facuta de Marius Vladu,

Eu cred că marea problemă a lui Mircea Geoană, este că Baronii PSD nu prea vor să atace PDL. Guvernarea, fie ea și pe timp de criză, aduce oricum mai multe beneficii decît opoziția.

intrebarea vine de la sine: care este miza jocului? Ei bine, miza jocului este castigarea initiativei strategice – plasarea competitorului intr-o zona in care tot ce poate face este sa se apere de atacurile tot mai numeroase, fara a mai avea timp sa se concentreze pe constructia propriei strategii.

O miza pentru care, in teorie, inca mai poate fi luat in calcul si Crin Antonescu.

Recomandări

Adaugă comentariu