Obama punct ro

Începând cu anii ’80, campaniile prezidenţiale au început, tot mai mult, să echivaleze cu eforturile depuse de profesionişti foarte bine plătiţi pentru a convinge electoratul să voteze cu un candidat sau altul. Şi, în timp ce tacticile electorale au devenit tot mai rafinate, campaniile electorale au devenit tot mai scumpe, iar oamenii s-au simţit tot mai puţin interesaţi de ceea ce se întâmplă în politică şi tot mai puţin cetăţeni.

Anul acesta, lucrurile s-au schimbat pe neaşteptate: o poveste în sine, viaţa lui Obama a fost mai întâi descrisă în media tradiţională. De aici a ajuns pe internet, iar datorită tehnologiilor web 2.0 utilizatorii au putut să-şi aducă partea lor de contribuţie la această poveste, să o reîntregească şi să o repovestească pe înţelesul celor asemenea lor. Practic, noile media l-au reinventat pe Obama, forţând media tradiţională să vadă în el un lider şi nu un simplu candidat.

Şi astfel, într-o epocă în care specialiştii aşteptau resemnaţi transformarea clickurilor de pe internet în voturi, echipa de campanie a lui Obama a reuşit un lucru mult mai important: să transforme clickurile în voluntari. În numele poveş tii de care şi-au legat speranţele, peste un milion de americani au strâns donaţii, au organizat evenimente (peste 150.000 pe parcursul întregii campanii) şi au mers din uşă în uşă pentru a spune povestea şi altora şi pentru a-i convinge să meargă la vot.

Astăzi Obama este preşedinte, iar americanii aşteaptă confirmarea speranţelor. O povară mai mare ca un ocean.

(fragment din editorialul din Evenimentul Zilei)

Recomandări

3 comentarii

  1. apropo de “eforturile depuse de profesionişti foarte bine plătiţi pentru a convinge electoratul să voteze cu un candidat sau altul” am revazut de curand filmul Wag The Dog! si parca am avut un flash-back cu alegerile din state din 2004.

    cat despre asteptarile poporului american in ce-l priveste pe Obama, nu pot sa zic altceva decat ca he won’t be riding that wave for too long. Cel putin la nivel declarativ, prin solutiile prezentate pentru a redresa economia senzatia lasata e ca in loc sa lase economia sa se redreseze ar vrea sa ii dea si mai mult din otrava ce a adus-o in starea asta (vezi “Community Reform Act” si, ca lectura, gasiti aici un articol foarte bun pe tema crizei financiare si a adevaratelor ei cauze http://www.ziua.ro/display.php?data=2008-10-10&id=243835 )

    Drept e ca Obama pare mai simpatic decat McCain, dar cand s-o sparge si bula de entuziasm cum s-a spart the housing buble, atunci sa te tii!

    In rest, numa’ de bine!

  2. Nu prea am încredere în speranţele astea promise de Obama, dar să nu fiu pesimist, poate că va schimba totuşi ceva…

Adaugă comentariu