Legea sponsorizării, prea puțin utilizată pentru a susține cauzele umanitare

“Legea sponsorizării există de 19 ani fără să i se fi făcut suficientă publicitate. Aceasta (împreună cu Codul Fiscal) permite societăților să ofere sponsorizări organizațiilor de caritate de exemplu, și să beneficieze de facilități fiscale in anumite limite. Însă puține companii cunosc aceste prevederi și prea puține aleg să se folosească de acestă lege pentru a susține cauze umanitare care se bazează pe susținerea comunităților în care operează.

Cheltuiala cu sponsorizarea nu este deductibilă dar poate genera un credit fiscal, care reduce impozitul de plată cu suma integrală a sponsorizării oferite, dacă această sumă este mai mică decât: 0,3% din cifra de afaceri și 20% din impozitul pe profit de plată.
Conform datelor centralizate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), doar 12% dintre firmele care au obținut profit în 2011 au optat pentru direcționarea a 20% din impozitul pe profit către organizațiile neguvernamentale.”

(sursa: EY Romania)

Recomandări

Adaugă comentariu