Imagine publica si web 2.0

Pentru consilierii de imagine, web 2.0 aduce si o serie de (mari) batai de cap in plus.

1. Efectul Flickr

Inainte, lucrurile erau relativ simple: pentru a nu avea de a face cu o imagine ca aceasta (publicata in Adevarul), consilierii trebuiau sa se asigure de existenta unui spatiu destinat fotoreporterilor.

Iar pentru a nu avea de a face cu o imagine ca aceasta (aflata in arhiva Hotnews; ehei, ce vremuri, Victore, ce vremuri! 😉 ), consilierii trebuiau sa ase asigure ca mainile jurnalistilor raman departe de aparatele foto.

Astazi, aceste precautii au devenit nonsensuri: daca telefoanele mobile permit participantilor la un eveniment sa devina “fotografi”, site-urile de tip Flickr le permit sa devina “fotoreporteri”.

Sau, altfel spus: daca aveti noroc si dati peste un profesionist cum e Cristi Sutu, macar va alegeti cu o fotografie; daca nu, va alegeti cu o poza (pentru cei mai vechi in domeniu: va puteti imagina cat de vesel ar fi fost web 2.0 cu un Fane Jeg prin preajma? 🙂 )

2. Efectul YouTube

Problema este ca telefoanele mobile au si optiune de filmare. Si ca romanii au inceput sa prinda gustul filmarii. Si al vizionarii filmuletelor din online.

Daca inainte se putea spera ca anume imagini sa ramana uitate prin arhiva vreunei televiziuni, astazi, prin intermediul site-urilor de tip YouTube ele pot fi oricand accesate de catre oricine. Asadar, atentie la gafe!

3. Efectul Blogging

Bloggerii maresc audienta pe care o imagine sau un film le ating prin internediul site-urilor de gen Flickr sau Youtube. Mai mult, bloggerii pot readuce in actualitate o anume informatie in mod cu totul neasteptat. Si mai mult: mass media traditionale au inceput, tot mai des sa citeze bloggerii (sau macar sa profite de pe urma muncii acestora).

  • Un consilier optimist isi poate spune ca doar printr-o intamplare un astfel de film se mai afla pe prima pagina in cautarile Google (asa cum un om plitic isi poate spune ca va obtine castiguri de imagine prin “gesturi crestinesti“).
  • Un consilier visator isi poate spune ca nu va avea ghinionul ca tocmai clientul sau sa se afle in centru unei asemenea “intamplari”.
  • Insa doar un consilier extrem de slab pregatit nu va lua in calcul potentialul exploziv pe care astfel de situatii le pot avea in campanii.

Momentan ma opresc aici. Este o tema generoasa. Voi reveni.

Recomandări

4 comentarii

  1. Domnu’ Tudor, as mai adauga si ca acel consilier de imagine trebuie sa faca fata unei campanii negative de genul gherilla digitala care a prins la Basescu, deci de ce n-ar prinde la altii 🙂

  2. Semantic

    Domnu’Tudor,
    Se mai poate adauga la cazuistica si efectul Trilulilu. 🙂
    http://www.trilulilu.ro/Want3d/2d20386ef95320

  3. Sorin Tudor

    @ Skorpion,

    acolo vorbesti de o strategie de campanie (eu ma refer la activitati permanente) insa, da, trebuie (sa incerce) sa faca fata.

    @ Semantic,

    am vorbit de site-uri gen Flickr, respectiv gen YouTube. Deci implicit si de Trilu. (PS: sa inteleg ca esti fan? 😉 ; e o gluma!!!)

  4. Semantic

    Da, este rezultatul final, cand “efectul” inlocuieste total consilierul. Adio batai de cap.

Adaugă comentariu