Cu Gandul la Realitatea TV

Vineri, 3 august, cotidianul Gandul oferea urmatoarea informatie:

Sondajele de opinie au jonglat, in luna iulie, cu “increderea” lui Traian Basescu. Dupa ce un sondaj Gallup anunta, in urma cu cateva zile, o scadere uriasa, de 16 procente (de la 59% in iunie, la 43% in iulie), ieri, un sondaj IMAS a atenuat caderea presedintelui, anuntand doar o scadere “usoara”, de cinci procente (de la 56% in iunie, la 51% in iulie, dar in crestere fata de mai, cand avea 49%). (…)Sondaj IMAS, realizat in perioada 8-17 iulie, pe un esantion de 1.230 de persoane, cu o marja de eroare de +/-2,8 %. Comandat de Realitatea TV.

Astazi, Gandul vine cu o “Precizare“:

In articolul “IMAS si Gallup se joaca cu increderea in Traian Basescu”, publicat in ziarul Gandul de vineri, 3 august, s-a strecurat o eroare regretabila. Informatia potrivit careia sondajul IMAS ar fi fost realizat la comanda postului Realitatea TV era eronata.

Si tot astazi, la fiecare cateva minute, “precizarea” cu pricina poate fi citita pe scroll-ul de la Realitatea TV. Sigur, ne-am putea gandi ca Realitatea TV isi “savureaza” astfel mica sa victorie.

Doar ca, strategic, decizia postului TV este o eroare comunicationala: oricat de multi cititori ar fi avut Gandul in acea zi de vineri, Realitatea TV “reuseste” sa multiplice incalculabil informatia ca a fost banuita de comandarea unui sondaj pro-Basescu. Sau, altfel spus, Realitatea TV contribuie la diseminarea in masa a unei informatii care ii pune la indoiala credibilitatea si independenta editoriala.

Intr-o tara in care “nu iese foc fara fum” este unul dintre proverbele preferate, o buna parte a celor care citesc scroll-ul, vor ramane cu “gandul” ca informatia ar fi putut fi adevarata.

Si o intrebare: cat de mare trebuie sa fie presiunea exercitata de banuielile privind independenta sa editoriala pentru ca Realitatea TV sa faca o asemenea greseala?

Recomandări

Adaugă comentariu