Computerul prosteste. Guvernul, la fel.

Computerul prosteste. La prima vedere, aceasta ar fi concluzia studiului efectuat in randul elevilor din Romania de catre cercetatorii Ofer Malamud (University of Chicago) si Cristian Pop-Eleches (Columbia University).

Publicat in mai 2008, studiul The Effect of Computer Use on Child Outcomes (disponibil in format pdf aici) este fundamentat pe o cercetare efectuata de catre Gallup Romania in randurile celor 27.570 de elevi care au primit subventii pentru achizitionarea unui computer in cadrul programului EURO 200. Concluzia?

“We find that children who won a voucher spent significantly less time watching television and doing homework. Moreover, the effect on homework appears to have had real consequences for school performance. We find evidence indicating that children who won a voucher had lower school grades. Parents reported that these children had a significantly lower expectation of going to college. Finally, we also find suggestive evidence that winning a voucher is associated with negative behavioral outcomes.

(…)These findings indicate that providing home computers to low-income children in Romania led them to experience worse outcomes.”

Euro 200 a fost initiat in 2004 de Guvernul Nastase si continuat cu mandrie de Guvernul Tariceanu, chiar daca, dupa cum se vede, din punct de vedere educational acest program a fost un esec.

Computerul prosteste? Da, in cazul in care elevii il folosesc doar pentru (sau majoritar pentru) a se distra. De ce continua guvernul Tariceanu acest program? Pentru ca, in timp ce dotarea scolilor cu calculatoare vine in sprijinul sistemului educational, EURO 200 este cel care aduce capital electoral.

Nota: cei interesati de proiectul un laptop pentru fiecare elev pot citi si o parere critica aici.

Recomandări

5 comentarii

  1. Maria Focsa

    Ma astept ca peste patru ani sa ofere un mainframe pentru fiecare elev.

  2. oxygen

    Mereu aceasi problema: pistolul ucide, energia nucleara distruge si computerul prosteste. Nu unealta e problema ci cel ce o foloseste. Un computer plin cu toate enciclopediile posibile ar fi fost de vis cand eram mic…

  3. gigi

    @oxygen: depinde de “coca” copilului sau stadiul in care se afla ea framantata la acel moment. Pentru, ca in momente diferite de la copil la copil, acestia au nevoie de lucruri diferite. Asadar studiul ne arata ca majoritatea acelor copii ar fi avut nevoie de altfel de ajutoare pt o dezvoltare mai buna. (si acum vesnica intrebare de la Aristotel si Platon: ce e mai bun pt fiecare si cine decide asta? 🙂 elementar sau relativ 🙂 )

  4. Mă gândeam că, odată cu “undiţa” e bine să dai şi modul ei de folosire. Ceea ce lipseşte din peisaj este softul asociat. Programe dedicate, manuale în format electronic, enciclopedii. Şi o metodologie destinată măsurării progreselor(regresului) loazelor dotate de guvern cu râşniţe. În lipsa acestor condiţii, studiile citate sunt fix curpapir! Cu tot respectul!
    Trebuie să integrezi scula în sistemul educaţional. E nevoie de imaginaţie, de creativitate, de noi mentalităţi. Altminteri, calculatorul guvernamental va creşte traficul siturilor XXX.

Adaugă comentariu